• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

موانع سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان باید حذف شود

  • کد خبر : 165338
  • 06 فروردین 1403 - 21:48
موانع سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان باید حذف شود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما به دنبال تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» به عنوان یک فرمان از سوی رهبر معظم انقلاب هستیم و بنا داریم تا به مردم برای حضور در بخش‌های تولیدی کمک کنیم و موانع سرمایه گذاری در استان باید حذف شود.

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، در جلسه با فرمانداران و جمعی از مدیران در بندر چابهار اظهار داشت: باید بازارچه‌ های صنایع دستی ویژه صنعت گران در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان ایجاد شود.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان به سرعت در حال رشد و گسترش هستند که باید برنامه‌ریزی لازم برای ورود این مجموعه‌ها به تولید صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید بندر چابهار مرکز پهلوگیری و بارگیری کشتی‌های تجاری کشور شود و زمینه لازم برای دسترسی کشورهای همسایه به دریا را ایجاد کنیم.

کرمی گفت: باید در بحث تجارت در ۲ بخش صادرات و واردات برنامه‌های ویژه‌ای برای روانسازی تدبیر شود.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد دریا در سیستان و بلوچستان به سرعت رشد کند، عنوان کرد: باید محصولات کشاورزی دریایی با فناوری استخراج و پرورش داده شوند.

وی تصریح کرد: باید گردشگری علمی در منطقه رشد یابد و امکانات لازم در این زمینه برای حضور مردم ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه تجارت بسیار مهم است چرا که در این بخش در دنیا رقابت وجود دارد بر همین اساس باید به توسعه کریدورها به عنوان بخشی از اقتصاد که می‌توانند صنایع را به حرکت در آورند، توجه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: صادرات و واردات همواره یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشورها محسوب می‌شوند که باید متناسب با نیاز کشور در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=165338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.