• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
1

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

  • کد خبر : 165870
  • 09 اردیبهشت 1403 - 20:01
تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
هاتف سیستان وبلوچستان - استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ضرورت دارد تا تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع‌دستی بین این استان با کشورهای همسایه تقویت شود.

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

کرمی گفت: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

وس تصریح کرد: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و تعاملات با این کشورها باید روز به روز تقویت و افزایش یابد و آثار و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان و سایر ظرفیت‌ها را از این طریق به کل دنیا معرفی کنیم چرا که معتقدیم تبادلات و ارتباطات فرهنگی در توسعه امنیت و اقتصاد بسیار موثر است.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در انجام کارها و ماموریت ها با قوت و قدرت گام بردارید، صدور مجوزها سرعت یابد، همکاری های لازم با سرمایه گذاران بخش خصوصی به خوبی انجام گیرد و اگر در این مسیر موانعی وجود داشت اعلام کنید تا به صورت ویژه دستورات لازم برای حل موضوع و تسریع امور صادر شود و نباید بروکراسی های پیچیده اداری موجبات دلسردی مردم را فراهم کند.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان هر شهرستان یک ظرفیت و توانمندی خاص دارد که باید در همان بخش تقویت شود و مردم محور اصلی امور باشند و یکی از بهترین بخش ها نیز معرفی صنایع دستی که طبق گزارشات واصله در نوروز امسال فروش صنایع دستی رشد بسیار خوبی داشته است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=165870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.