• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
14

گردشگران آلمانی از جاذبه های تاریخی خاش دیدن کردند

  • کد خبر : 28979
  • 03 فروردین 1398 - 16:39
گردشگران آلمانی از جاذبه های تاریخی خاش دیدن کردند
خیلی خوشحال هستیم که به خاش سفر کردیم و از بازار، آثار تاریخی قلعه حیدرآباد و بازارچه سرپوش این شهر دیدن کردیم و از لباس های بومی و محلی بلوچی زنان و مردان بلوچ و ادویه جات، گیاهان دارویی و غیره خرید داشتیم.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، ملک مسعود ریگی ، فعال گردشگری ، اظهار داشت: تور گردشگری ۱۲ نفره متشکل از ۶ تبعه آلمانی به همراه مترجمان، افراد راهنما و لیدرهایی از کشورمان در یک سفر ۲ روزه از ظرفیت های گردشگری خاش دیدن و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهرستان آشنا شدند.

نادر کردی تمندانی از فعالان گردشگری و مالک اقامتگاه بوم گردی تمندان در حاشیه تفتان هم بیان داشت: در سالهای اخیر و امسال از گردشگران زیادی در منطقه پذیرائی کرده ایم.
وی افزود: سالهاست که تجربه مهمان داری از گردشگران داخلی و خارجی را داریم و سفر گردشگران در منطقه خاش فرصتی ارزشمند برای معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهرستان است.
فومن فروه هری از راهنمایان تور گردشگری کشورمان نیز گفت: هدف از سفر این تیم گردشگری خارجی آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسوم منطقه خاش و سیستان و بلوچستان است.
هارت مورت گردشگری آلمانی، گفت: من و همراهانم چندین بار به ایران سفر کرده ایم و تجربه سفر به شهر سوخته سیستان و بلوچستان و زاهدان را داشتیم و هم اینک به خاش آمده ایم.
وی ادامه داد: خیلی خوشحال هستیم که به خاش سفر کردیم و از بازار، آثار تاریخی قلعه حیدرآباد و بازارچه سرپوش این شهر دیدن کردیم و از لباس های بومی و محلی بلوچی زنان و مردان بلوچ و ادویه جات، گیاهان دارویی و غیره خرید داشتیم.
این گردشگر آلمانی افزود: هدف ما آشنا شدن با مردمان این سرزمین، زندگی، فرهنگ و رسوم شان است. به ایران سفرهای زیادی داشته ام و تجربه سفر به خاش را نداشتم و بار دیگر با دوستان و نزدیکان خودم به این منطقه سفر خواهم کرد.
این تور گردشگری خارجی با هدف بازدید از جاذبه های باستانی، تاریخی و فرهنگی سیستان و بلوچستان به این استان سفر کردند و تاکنون از بیابان لوت، شهرسوخته و آثار تاریخی سیستان، زاهدان و میرجاوه و خاش دیدن کردند و به شهرهای سراوان، ایرانشهر و چابهار نیز سفر خواهند کرد. ورود تور گردشگران آلمانی نشان‌ دهنده پایداری و ثبات امنیت در سیستان و بلوچستان است.
مشارکت فعال مردم، فعالیت های جوامع محلی و بخش خصوصی در زمینه گردشگری و تبلیغات هدفمند صورت گرفته سبب شده تا امنیت و ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان به مردم جوامع دیگر معرفی و این استان به یک مقصد و منطقه امن تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=28979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.