• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
12

کلمپوگ نقشی ماندگار بر درخت خرماست

  • کد خبر : 135373
  • 14 خرداد 1399 - 11:40
کلمپوگ نقشی ماندگار بر درخت خرماست
هاتف سیستان و بلوچستان- پرکی گفت: این کار به نوعی حکاکی بر روی چوب است اما با استفاده از شاخه خرما نقش آثار سنتی و بومی منطقه حکاکی شده که از استقبال خوبی برخوردار شد.

در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی تصاویری از حکاکی بر روی کلمپوگ (انتهای شاخه درخت خرما) توسط یکی از جوانان هنرمند جنوب سیستان و بلوچستان  منتشر شده است.

این هنر از استقبال خوبی میان کاربران شبکه های اجتماعی و افراد عادی برخوردار شد و اکثر افراد به دنبال خرید این هنر زیبا و بومی منطقه بودند تا بتوانند از هنر بومی این خطه از کشور به نوعی حمایت کنند.

شکور پرکی دانشجوی رشته گرافیک که این روزها تصاویری از دستان هنرمند وی در شبکه های اجتماعی به خوبی مورد استقبال قرار گرفته می گوید: با توجه به اینکه کلمپوگ به وفور در این منطقه یافت می شود، می توان طرح های مختلف و زیبایی را بر روی آن نقش بست که به این فکر افتادم تا از این طریق درآمد زایی داشته باشم.

وی افزود: مواد اولیه که همان کلمپوگ است به صورت رایگان و از باغات خرما تهیه می کنم و با یک چاقو و قلم مخصوص بر روی شاخه خرما حکاکی می کنم.

این هنرمند سربازی که از روستای دپکور است و ۲۲ سال سن دارد در ادامه بیان کرد: این کار به نوعی حکاکی بر روی چوب است اما با استفاده از شاخه خرما نقش آثار سنتی و بومی منطقه حکاکی شده که از استقبال خوبی برخوردار شد.

پرکی با اشاره به اینکه برخی از کارهای خود را در شهر بم به فروش رسانده است، خاطر نشان کرد: از زمانی که تصویر هنر دست وی در شبکه های اجتماعی دست به دست چرخید در حال حاضر تعداد مشتریانم افزایش یافته است.

وی گفت: اگر متقاضی برای خرید حکاکی بر روی کلمپوگ رو به رشد باشد باید برای جوانان جویای کار زمینه اشتغال را فراهم و این هنر را برای کسب درآمد حلال به دیگران نیز آموزش دهم.

این هنرمند سربازی از مسئولین خواست تا با ایجاد بازار فروش در نمایشگاه ها و غرفه های صنایع دستی در نقاط مختلف کشور وی را حمایت کرده تا بتواند از این طریق درآمد زایی و زمینه اشتغال جوانان منطقه را فراهم کند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=135373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام وقت بخیر،ببخشید من چندساله دنبال آقای شکورپرکی می گردم.همون شخصی که روی تنه نخل یا تپوتک حکاکی می کنه.شماره تماس، ایمیل یا آدرس پیجی از ایشون دارید که بتونید بهم کمک کنید؟شماره تماس خودم ۰۹۱۰۷۱۰۶۱۴۷ علی یزدانپناه،سپاسگزارم
    کلمپوگ نقشی ماندگار بر درخت خرماست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.