• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
3

هواشناسی سیستان و بلوچستان هشدار سطح زرد جوی و دریایی صادر کرد

  • کد خبر : 155359
  • 24 اسفند 1401 - 11:08
هواشناسی سیستان و بلوچستان هشدار سطح زرد جوی و دریایی صادر کرد
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: از امروز تا آخر وقت جمعه رخداد رگبار و رعد و برق، تندباد شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در استان پیش‌بینی می‌شود.

علی ملاشاهی گفت‌: با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی و دریایی از سوی اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: از امروز تا آخر وقت جمعه ۲۴ تا ۲۶ اسفندماه رخداد رگبار و رعد و برق، تندباد شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین صبح امروز تا صبح پنجشنبه وزش با شدید در شهرستان‌های منطقه سیستان در شمال استان شامل زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از ظهر امروز تا صبح شنبه وزش باد شدید با بیشینه سرعت ۵۵ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۱٫۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی ادامه داد: اثر مخاطره این پدیده‌ها احتمال جاری‌شدن روان آب و آبگرفتگی موقتی معابر، پر آب شدن مسیل ها، لغزندگی جاده ها و برای شمال استان خیزش گردوخاک و کاهش دید و احتمال خسارت به نهال های غرس شده خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به این شرایط جوی نامساعد عدم تردد غیرضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و استفاده از قیم برای کاشت نهال توصیه می‌شود. برای مناطق ساحلی و دور از ساحل احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و همچنین خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی و خیزش گردوخاک در سواحل دور از انتظار نیست.

ملاشاهی بیان کرد: توصیه ما احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی است؛ با توجه به مواج بودن دریای عمان از شنا و تفریحات دریایی خودداری شود و در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی احتیاط شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.