• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت و بهسازی راه‌های روستایی سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

  • کد خبر : 158152
  • 18 تیر 1402 - 12:52
۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت و بهسازی راه‌های روستایی سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در مجموع ۵۰۰ هزار میلیارد تومان شامل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت و ۱۴۰ هزار میلیارد تومان نیز برای نگهداری راه‌های روستایی هزینه شود.

داریوش امانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، طول راه‌های فرعی، اصلی و روستایی کشور را ۲۹۰ هزار کیلومتر ذکر کرد و افزود: همچنان ۲۷ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار کشور خاکی است که اعتبارات امسال می‌تواند کمک خوبی به بهبود وضعیت آنها کند.

وی تصریح کرد: این سازمان به پروژه‌های آماده آسفالت روستایی سیستان و بلوچستان از منابع ملی قیر اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جابجایی حدود ۵۲۰ میلیون تن کالا و ۱۲۵ میلیون مسافر در سال ۱۴۰۱ در سراسر کشور خبر داد و افزود: همچنین سهم ترانزیت کشور در سال گذشته ۱۰ میلیون تن بوده که تمام این حجم از مبادلات با وجود مشکلاتی نظیر تحریم ها و فرسودگی ناوگان نشان دهنده رقم خودن اتفاقات خوبی در این زمینه در کشور توسط بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه وظیفه این سازمان تسهیلگری و نظارت بر فعالیت بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل و مسافر است، افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر مراودات مرزی و ارتباط با کشورهای همسایه تاکید داشتند که خوشبختانه از ادوار گذشته اتفاقات خوبی در زمینه راه‌اندازی پایانه‌های مرزی در کشور رقم خورده بود بطوریکه در حال حاضر تعداد این پایانه‌های مرزی به ۲۶ پایانه مرزی فعال رسیده است.

امانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در طول یک سال ۲ پایانه مرزی راه‌اندازی شد، گفت: پایانه‌های مرزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور دارند.

وی با بیان اینکه عمده اعتبارات ابلاغی این سازمان به استان ها از محل درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اظهارکرد: استان سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و بروز سیلاب و توفان‌های شدید در طول سال و همچنین ظرفیت‌های بسیار ارزشمند مرزی در اولویت این سازمان از نظر تخصیص اعتبار قرار دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در این راستا همزمان با اربعین سالجاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با وجود همه محدودیت‌های منابع مالی، سال گذشته مجوز برگزاری ۴۰۰ میلیارد تومان مناقصه به جنوب این استان را داد تا زیرساخت‌های منتهی به پایانه مرزی ریمدان هر چه سریعتر تکمیل شود.

امانی با بیان اینکه طرح جامع پایانه مرزی ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان آماده است، افزود: در صورت رفع مشکل این سازمان با مرزبانی و استقرار گمرک در پایانه مرزی ریمدان این سازمان آمادگی دارد بلافاصله با برگزاری مناقصه ساخت سایت اصلی این پایانه مرزی را آغاز کند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.