• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

هیچ گزارشی مبنی بر وقوع خسارات جانی و مالی در زاهدان به علت وقوع زلزله گزارش نشده است

  • کد خبر : 162614
  • 30 آبان 1402 - 11:19
هیچ گزارشی مبنی بر وقوع خسارات جانی و مالی در زاهدان به علت وقوع زلزله گزارش نشده است
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وقوع خسارات جانی و مالی در زاهدان به علت وقوع زلزله گزارش نشده و تنها افرادی به دلیل استرس و ترس از زلزله دچار مصدومیت جزیی شدند و تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی و اورژانس از آغازین لحظات در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

مجید محبی گفت: در پی وقوع زلزله ۴.۷ دهم ریشتری بامداد امروز در عمق ۱۰ کیلومتری زاهدان حوالی شهر لرزید و از آنجایی که مدت‌هاست مردم با این شدت لرزش مواجه نبودند دچار استرس شدند.

وی افزود: شهروندان باید در هنگام وقوع زلزله خونسردی و آرامش خود را حفظ کرده و نکات ایمنی و نحوه قرارگیری در نقاط ایمن را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زلزله قابل‌پیش‌بینی نیست، ادامه داد: باید همیشه حواسمان به نکات ایمنی و هشدارها باشد، در این استان سه ایستگاه باند پهن زلزله‌نگار و ۲۹ دستگاه شتاب نگار وجود دارد اما اینکه مشخص شود زلزله دارای پس‌لرزه هست یا خیر قابل پیش‌بینی نیست.

وی اضافه کرد: به دنبال وقوع زلزله ۴.۷ دهم ریشتری زاهدان امروز هیچ تعطیلی و تغییر ساعت کاری در سطح مدارس و ادارات وجود ندارد؛ اما تأکید بر رعایت نکات ایمنی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

محبی گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وقوع خسارات جانی و مالی در زاهدان به علت وقوع زلزله گزارش نشده و تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی و اورژانس از آغازین لحظات در حالت آماده‌باش به سر برده و مشغول به خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود نگرانی در مردم زاهدان و سپری کردن آنان در میادین و پارک‌ها به علت وقوع احتمالی پس‌لرزه، اظهار کرد: مردم باید خونسردی خود را حفظ کنند افرادی که در خانه‌های ناایمن و سازه‌های ناایمن که بر اساس اصول ایمنی و نظام‌مهندسی ساخته نشده باید استرس داشته و احتیاط کنند؛ اما سایر منازل با توجه به نوع ساختار شهر که تازه‌ساز است جای نگرانی نداشته باشند چرا که با این میزان زلزله اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تأکید کرد: اگر خانه‌ای دچار خسارت و حادثه‌ای شده شهروندان می‌تواند از طریق فرمانداری و بخشداری‌ها از خدمات بیمه حوادث طبیعی که حدود ۲ سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد استفاده کنند.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.