• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
13

چرا برای جوانترین استان کشور برنامه ای نداریم؟

  • کد خبر : 142481
  • 15 تیر 1399 - 15:13
چرا برای جوانترین استان کشور برنامه ای نداریم؟
هاتف سیستان و بلوچستان- این برنامه ها و گزارشاتی که به مقامات مسئول استانی و کشوری می دهند که ما فلان برنامه ها را اجرا کردیم و فلان قدر جوان جذب کردیم و شغل ایجاد کردیم فلان مبلغ بودجه هزینه کردیم در کجای این معادلات گنجانده شده است یعنی به عنوان مثال فضای دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان در پروژه های علمی چقدر از نخبگان استانی استفاده کرده اند؟

گاهی اوقات برخی واژه ها و کلمات را آنقدر می گوییم و می نویسیم که خودمان شرمنده اخلاق ورزشی خودمان می شویم، اما چاره ای نیست باید گفت و نوشت شاید اتفاق خوبی بیفتد شاید افرادی در مقام مسئول و جوان فکر کنند تا هر چند یک گام به جلو برویم.

آنچنان که همه ما و شما و مدیران کشوری و استانی می دانند و می دانیم استان سیستان و بلوچستان دارای جوانترین بافت جمعیتی در کشورمان هست و این یعنی فرصت، یعنی ثروت و هزاران دلیل دیگر برای پیشرفت و توسعه همه جانبه …

همچنان که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی بارها در سخنان خودشان فرموده اند این جمعیت جوان و پر از انرژی یعنی فرصت برای مسئولان که باید استفاده کنند و اینکه جوانان کلید واقعی حل مشکلات کشور هستند اما در مقام عمل از سوی مسئولین اجرایی و حتی خود سرمایه گذاران استانی حرکت خاصی ندیدیم؟ واقعا مشکل کار کجاست …

چرا این همه دستگاهها و سازمانهای مربوط به جوانان از دانشگاهها گرفته تا ادارات مربوط به جوانان که انواع و اقسام بودجه ها از هفته جوان گرفته تا پژوهش موضوعات مربوط به جوانان را می گیرند برنامه مشخصی را برای نسل جوان فعال و آماده به کار مخصوصا در استان سیستان و بلوچستان ارائه نمی دهند؟ راه مشخصی ندارند که مثلا از لحاظ ایجاد شغل از لحاظ حمایت از نخبگان در چند سال آینده باید در کجای نمودار باشیم ندارند؟

خروجی این همه همایش و جلسه کجا هست و چرا اجرایی نمی شود… تا یاد خود بنده است به عنوان جوان فعال همراه با دیگر جوانان فعال گاها تکراری در حضور برخی از مسئولین استانی از استانداران گوناگون تا برخی دیگر نشستیم و فقط حرفهای قشنگی شنیدیم و تعریف و تمجید کردیم و چای و بیسکویت خوردیم و تمام شد.

پس این برنامه ها و گزارشاتی که به مقامات مسئول استانی و کشوری می دهند که ما فلان برنامه ها را اجرا کردیم و فلان قدر جوان جذب کردیم و شغل ایجاد کردیم فلان مبلغ بودجه هزینه کردیم در کجای این معادلات گنجانده شده است یعنی به عنوان مثال فضای دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان در پروژه های علمی چقدر از نخبگان استانی استفاده کرده اند؟

اداره کل ورزش و جوانان چندین تشکل فعال اجتماعی دارای ایده برای حل مشکلات ایجاد کرده است؟ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چقدر در جذب جوانان هنرمند موفق عمل کرده است ؟ و….

هرچند کارهایی هم انجام شده اما فکر می کنیم زیاد چشمگیر نیست و یا اعلام نمی شود، علت ها و مشکلات و موضوعات زیادی هستند که برخی را همگان می دانیم که قطعا جای بازگو کردن آنها اینجا نیست از بازیهای سیاسی تا نگاههای حاکم و بسته قومی عده ای بگیرید تا حیف و میل کردن و سوء استفاده برخی به اصطلاح جوانان از فضای موجود که نمی خواهیم وارد این دردها ، دغدغه ها و رنج ها بشویم که خود حدیث جداگانه ای دارد.

روی دیگر صحبت با برخی از سرمایه گذران و بزرگان استان هست که همیشه اهل گلایه کردن و انتقاد هستند اما ثروتشان و برنامه هایشان در کشورهای دیگر خوابیده و شعاریشان در اینجا گوش فلک را کر کرده است چرا در استان سرمایه گذاری نمی کنید؟ چرا در شهر و دیار خودتان ایجاد اشتغال نمی کنید؟ بنظرم خیلی از مشکلات موجود در همکاری و مشورت با مدیران و مردم حل خواهد شد.

و در پایان صحبت بنده با جوانان عزیز سیستانی و بلوچستانی است با نخبگان و فعالانی که اگر فکر کنند هدف داشته باشند و نقاط قوت خودشان را بشناسند شاید با حداقل امکانات و با همت بلند خودمان بتوانیم کارها و ایده های خوبی را اجرا کنیم.

گاهی در گوشه و کنار استان و در همین شهر و روستای خودمان می بینیم که جوانی از ایده پرورش و فروش مرغ توانسته برای خود و چند نفر دیگر شغل ایجاد کند و مثال های دیگری که اگر بخواهیم مثال بزنیم در این نوشته نمی گنجد. بیاییم خودمان را و تواناییهایمان را بشناسیم و به جای منتظر ماندن خودمان به طرف فرصت ها برویم و افتخارآفرینی کنیم .

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=142481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.