• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

مسوولان دولت مردمی مسیر سرمایه گذاری را هموار نمی‌کنند که هیچ! بلکه مانع تراشی می‌کنند

  • کد خبر : 156881
  • 30 اردیبهشت 1402 - 16:27
مسوولان دولت مردمی مسیر سرمایه گذاری را هموار نمی‌کنند که هیچ! بلکه مانع تراشی می‌کنند
هاتف سیستان و بلوچستان - امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان زرآباد گفت: موافقت اصولی 300 لنج‌ پس از ۶ سال سرگردانی هنوز به سرانجام نرسیده و سازمان شیلات ایران و وزارت جهاد هر روز یک‌ بهانه می آورند که موافقت اصولی ندهند این در حالیست که در هر کجای دنیا برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن‌ می‌کنند اما در سواحل مکران که ۸۰ درصد تن ماهیان کشور را تامین‌ می‌کند سرمایه گداران بومی بدون یک ریال تسهیلات میلیاردها پول برای خرید لنج و تولید ماهی صنعتی سرمایه گذاری کردند اما مسوولان رده های مختلف دولت مردمی آیت الله رئیسی مسیر را هموار نمی‌کند که هیچ! بلکه مانع تراشی می‌کند.

مولوی یونس نهنگی در گفت و گو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک ۳۰۰ لنج هر کدام با قیمت ۱۲ میلیارد تومان تا ۳۰ میلیارد تومان سرمایه شخصی و بدون یک ریال استفاده از تسهیلات دولتی ساخته شده ولی مجوز برای صید صادر نمی شود و صدها صیاد صدایشان جایی نمی رسد و باید به صراحت عنوان کنم متاسفانه مسوولان دولت مردمی مسیر سرمایه گذاری را هموار نمی‌کند که هیچ بلکه مانع تراشی می‌کند.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و افتتاح چند پروژه و آغاز انتقال آب از دریای عمان به مناطق شهری و روستایی سیستان و بلوچستان و استانهای شرقی کشور، افزود: حضور یک مسوول در سطح رئیس جمهور قطعا در عمران و جان گرفتن طرح های مختلف مفید و موثر است که از جمله آنها آبگیری سدکهیر با ظرفیت ۳۴۳ میلیون مترمکعب است.

وی گفت: افتتاح بازارچه مشترک مرزی در پیشین باعث رشد و شکوفایی مرزنشینان و مرزداران می‌شود و مرز از نگاه امنیتی و تهدید تبدیل به فرصت می‌شود.

امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان زرآباد در همجوار آب های اقیانوسی سواحل مکران گفت: سفر ریاست‌ جمهوری برای بار دوم به استان سیستان و بلوچستان را برای آبادانی و توسعه سواحل مکران به فال نیک‌ می‌گیریم.

وی گفت: امیدواریم در مرز آبی هم شاهد تعریف مرز رسمی نظیر مرز آبی بندر شهید رضایی شهرستان زرآباد باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان زرآباد ادامه داد: باتوجه به نزدیک بودن با کشور عمان و اینکه سالانه ۳۰۰ هزار تن از محصولات زرآباد از طریق هرمزگان صادر می‌شود و اگر گمرک در بندر زرآباد ایجاد شود کرانه و پسکرانه مکران نظیر بنت و فنوج نیز از آن بهره خواهند برد.

نهنگی تصریح کرد: سد کهیر در آبادانی دشت کهیر باعث ایجاد اشتغال می‌شود امیدواریم در تکمیل سد و کانال و لوله های انتفال آب تسریع شود و اراضی را به مردم بومی بسپارند چرا که توسعه سواحل مکران با توانمندسازی جوامع محلی محقق میشود.

معتمد  شاخص و فعال اجتماعی شهرستان زرآباد و حوزه سواحل مکران با اشاره به اینکه در تسریع جاده بندر چابهار و زرآباد و بندرعباس تسریع شود، خاطرنشان کرد: همچنین در تسریع جاده بندر چابهار- زرآباد و بندرعباس تسریع شود چون ساخت جاده های نظیر زرآباد به بنت و فنوج و رمشک استان کرمان در توسعه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه ریاست جمهوری مطالبات و مشکلات مردم را که مطرح می کنیم پیگیری و دستورات لازم را صادر کنند تا شاهد توسعه سواحل مکران در عمل باشیم. گفت: توسعه بخش کشاورزی و موزستان با شیرین سازی آب دریا جهت صیانت و حفاظت از منابع آبی زیر زمینی و پیشگیری از بحران کم آبی صورت بپذیرد.

مولوی نهنگی تصریح کرد: از آنجاییکه شهرستان زرآباد دارای کلکسیونی از ظرفیت‌هاست و دارای ظرفیت گردشگری، کشاورزی و شیلاتی است و در بخش گردشگری با دارا بودن یکی از سواحل منحصر بفرد جهان نیازمند ایجاد زیرساخت گردشگری امکانات و مجتمع خدماتی رفاهی و اقامتی و جایگاه پمپ بنزین وتسهیگری در اعطای مجوزات طرح‌های گردشگری و تفویض اختیار به اداره گردشگری شهرستان جهت صدور مجوزات است.

عضو شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: امید است که ظرفیتهای مذکور باالقوه به بالفعل دربیاد تا شاهد توسعه همه‌ جانبه سواحل زیبای مکران باشیم در واقع استانی با این همه ظرفیت را نمی‌شود فقیر و محروم تلقی کرد بلکه استان سیستان و بلوچستان بادارا بودن این همه ظرفیت استان ثروتمندی هست که نیازمند توجه ویژه مدیران ارشد کشور به ویژه شخص ریاست جمهوری است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=156881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.