• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

سواحل بلوچستان قابلیت ۲۰۰ هزار تُن پرورش ماهی در قفس را دارد

  • کد خبر : 157861
  • 11 تیر 1402 - 2:14
سواحل بلوچستان قابلیت ۲۰۰ هزار تُن پرورش ماهی در قفس را دارد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: براساس مطالعات صورت گرفته، بیش از ۶۰ هزار هکتار از سواحل سیستان و بلوچستان قابلیت پرورش میگو و نزدیک به ۲۰۰ هزار تُن پرورش ماهی در قفس در دریا را دارد.

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صنعت شیلات در سواحل سیستان و بلوچستان ظرفیتی بسیار ارزشمند است که قابلیت توسعه و سرمایه گذاری را دارد.

وی افزود: از آنجایی که اقتصاد و معیشت مردم ساحل نشین به دریا وابسته است، با سرمایه گذاری در حوزه های شیلاتی بویژه آبزی پروری می‌توان به ارزآوری، ایجاد معیشت و اشتغال پایدار مردم منطقه کمک کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: باتوجه به زیرساخت های بندری و شیلاتی که در این منطقه وجود دارد، امکان توسعه منطقه های تلاقی به سمت بندر شهرها نیز وجود دارد که در کنار تولید پایدار می‌توان به ارائه خدمات شهری و در نتیجه توسعه شهرها، سواحل بویژه توسعه سواحل مکران که از فرمایشات مقام معظم رهبری است هم کمک کرد.

وی ادامه داد: شرکت کشت و صنعت مکران یک صنعت چند منظوره و چند وجهی در حوزه کشاورزی است که علاوه بر تولیدات گلخانه ای بویژه میوه‌های گرمسیری، در زمینه های آبزی پروری از جمله پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس با بکار گیری تکنولوژی‌های نوین مشغول به فعالیت است و از این طریق نقش بسزایی در توسعه سواحل مکران دارد.

حسینی خاطر نشان کرد: لازمه داشتن یک تولید پایدار و موفق، قرارگیری خوشه های تولید در کنار هم هست، بطوریکه تکامل زنجیره ارزش افزوده در آن دیده شود و خوشبختانه این موضوع در مگا پروژه حوزه کشاورزی کشت و صنعت مکران کاملا مشهود بوده و در دستور کار قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.