• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

سیستان و بلوچستان بهترین منطقه در تولید محصولات گرمسیری کشور است

  • کد خبر : 158567
  • 13 مرداد 1402 - 9:54
سیستان و بلوچستان بهترین منطقه در تولید محصولات گرمسیری کشور است
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی زرآباد سیستان و بلوچستان گفت: این منطقه با شرایط اقلیمی مناسب و خاک حاصل خیز، از بهترین مناطق مستعد بخش کشاورزی این استان در تولید محصولات گرمسیری بشمار می‌رود.

صفدر نیازی در جریان بازدید از طرح‌های بخش کشاورزی شهرستان زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی و کمبود نزولات آسمانی در کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان، معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اجرای روش‌هایی همچون آبیاری نوین و اجرای روش انتقال آب لوله آب به مزارع کشاورزی در مناطق مورد نیاز، به دنبال راهی مؤثر برای مدیریت بهینه مصرف آب به عنوان ضامنی برای تحول و پیشرفت در بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار در مناطق گرمسیری نظیر سیستان و بلوچستان با توجه به محدودیت آب‌های جاری و کمبود نزولات آسمانی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است به طوری که با حمایت از این بخش و تقبل ۸۵ درصدی راه اندازی سامانه‌های آبیاری نوین در مزارع کشاورزی، به دنبال بالا رفتن راندمان بخش کشاورزی و افزایش محصول است.

وی ارتقای راندمان آبیاری و ارتقای بهره وری بخش کشاورزی با اجرای طرح انتقال آب به مزارع را از مهمترین وظایف معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی عنوان و گفت: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی توسعه سامانه‌های نوین آبیاری موضعی به دلیل تبخیر کمتر و راندمان و بهره‌وری بالاتر است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نوع بارش‌های مونسون در سیستان و بلوچستان که در یک بازده زمانی کوتاه شاهد بارندگی شدید هستیم، این معاونت ایجاد هوتک ها برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه را در کنار اجرای روش‌های نوین آبیاری در دستور کار قرار داده است.

نیازی تصریح کرد: این معاونت به منظور تأمین آب مورد نیاز کشاورزان گرامی این استان ردیف اعتباری ویژه ای را از محل مولد سازی و بودجه کشور برای انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی این استان پیش بینی نموده است.

جهاد کشاورزی - زرآباد

بازدید غلامرضا از خط انتقال آب از سد کهیر به ۵۵ روستای شهرستان کنارک و زرآباد

معاون سیاسی وزارت کشور از خط انتقال آب از سد کهیر به ۵۵ روستای شهرستان کنارک و زرآباد بازدید کرد.

محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وزارت کشور که به منظور شرکت و ایراد سخنرانی در افتتاحیه در همایش دو روزه منطقه‌ای آموزش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، به چابهار سفر کرده بود، برای اطلاع از روند پیشرفت و اتمام پروژه اجرای خط انتقال آب از سد کهیر به ۵۵ روستای شهرستان کنارک و زرآباد از ای پروژه بازدید کرد.

غلامرضا طی بازدید از این سد و پروژه خط انتقال آب در قالب طرح جهاد آب‌رسانی، تکمیل این سد بعد از گذشت ۱۱ سال از شروع آن را، اقدامی برجسته و در راستای خدمت‌رسانی به مردم این منطقه دانست.

وی در ادامه ضمن تشکر و تقدیر از تیم اجرایی و مهندسی سد، بر ضرورت تسریع در روند تکمیل خطوط انتقال آب با توجه به شرایط کنونی تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.