• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
13

جذب ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در منطقه آزاد چابهار محقق شد

  • کد خبر : 158579
  • 13 مرداد 1402 - 10:28
جذب ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در منطقه آزاد چابهار محقق شد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: انعقاد ۶ تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران داخلی در بخش‌های مختلف و فروش چهار بسته از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به متقاضیان در حوزه‌های فولاد، گردشگری، لجستیک و ترانزیت در چند روز گذشته انجام شده که ارزش این تفاهم‌نامه‌ها بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

محمد هدائی در گفت و گو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دستاوردهای فراتر از انتظار سازمان منطقه آزادچابهار از دومین نمایشگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد مقدس حاصل شد که جا دارد از همه دست اندرکاران تشکر و قدردانی ویژه شود.

وی در تشریح دستاوردهای دومین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد افزود: مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های اولیه در خصوص “ساخت گلخانه” با رویکرد گردشگری، با نماینده سرمایه‌گذار خارجی با ارزش بیش از ۳۹ میلیون یورو صورت گرفت و مقرر شد پس از اخذ مجوز حمایت سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا) اقدامات نهایی انجام شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: خوشبختانه با همت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار توانستیم گام های خوبی در جذب سرمایه گذاری در این منطقه آزاد برداریم.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل در سرمایه گذاری و کمک به فعالان اقتصادی جهت آغاز کسب و کار و تولید در این منطقه آزاد، ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومانی بی‌نام صادره شده است، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار با دسترسی به بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و به عنوان یکی از چهار شهر لجستیک کشور تلاش کرده تا با استفاده از ظرفیت‌های ویژه موجود در راستای ایفای نقش خود در اقتصاد ملی و منطقه‌ای در کنار سایر مناطق آزاد و ویژه کشور ایفای نقش کنند.

هدائی بیان کرد: برای جذب سرمایه گذاری اقدامات مختلفی انجام شده که یکی از آنها حضور در دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مشهد مقدس بود که توانستیم به خوبی ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.

منطقه آزاد چابهار بهشت سرمایه گذاران

وی ادامه داد: منطقه آزادچابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت و مزیت و آینده‌ای درخشان و نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه مدیریت منطقه آزاد چابهار مصمم است به حول و قوه الهی در جهت تامین پس کرانه‌ها و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز با هدف جهانی و مردمی شدن حرکت کند، افزود: در همین راستا از تمامی علاقه‌مندان سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعتی و تولیدی، خدماتی و گردشگری، حمل و نقل و ترانزیت و تامین کنندگان مالی دعوت می‌شود تا جهت بررسی و بازدید از منطقه آزاد چابهار، فرصت های پیش‌بینی شده سرمایه گذاری و سایر مزیت‌های موجود و دیگر ظرفیت‌های چابهار در این خطه از میهن عزیزمان حضور یابند.

وی گفت: تاکید مدیریت سازمان منطقه آزادچابهار بر اهمیت و ضرورت برگزاری و شرکت در چنین برنامه‌ها و نمایشگاه‌هایی به منظور جذب سرمایه گذار است.

هدائی اظهارکرد: باید ظرفیت‌های موجود مناطق در همه بخش‌ها به مردم، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استانهای مختلف به ویژه شرق کشور و خراسان ها معرفی شوند.

وی ادامه داد: به لطف الهی دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مشهد مقدس با دستاوردهای پرباری برای منطقه آزاد چابهار به پایان رسیده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.