• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
11

چابهار تعطیل شد، وضعیت در مرزهشدار و قرمز است

  • کد خبر : 146963
  • 02 آذر 1399 - 13:14
چابهار تعطیل شد، وضعیت در مرزهشدار و قرمز است
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: اصناف، بازار و بوستان‌ها و مراکز تفریحی وگردشگری این شهرستان براساس تصمیمات اتخاذ شده و شرایط بد کرونایی و قرار گرفتن در مرز هشدار و قرمز به مدت ۲ هفته تعطیل شد.

رحمدل بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار اظهار داشت: مسیرهای دسترسی به شهر چابهار از طرف گیت شمالی منطقه آزاد یک طرفه شده و از ورود خودروهای غیر پلاک چابهار خودداری و در صورت مشاهده از تردد آنها جلوگیری و اعمال جریمه سنگین خواهند شد.

وی افزود: تمام مناطق گردشگری و تفریحی سطح شهرستان چابهار و بازارهای تجاری منطقه آزاد و سطح شهر به مدت ۱۵ روز تعطیل شدند.

فرماندار ویژه شهرستان چابهار ادامه داد: این شهرستان برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا از امروز در محدودیت قرار گرفته و هشدارهای لازم برای وارد نشدن خودروهای پلاک سایر شهرستان ها و استانها داده شده و در ورودی های شهر از وارد شدن این قبیل خودروها جلوگیری می شود.

بامری تصریح کرد: هیچ خودرو صاحب پلاک شهرستان دیگری به غیر از چابهار حق ورود به این شهر را نخواهد داشت و هم اینک قرنطینه در ورودی های منطقه آزاد و شهر اعمال می شود و از مردم خواسته شده به شهرستان چابهار سفر نکنند.

وی گفت: اقدامات خوبی برای پیشگیری از فراگیری ویروس کرونا در این شهرستان صورت گرفته است و تا عادی شدن شرایط و طبق اعلام ستادملی کرونا تا ۱۵ روز آینده ادامه دارد.

وی بیان کرد: بصورت مرتب و شبانه روزی در مناطق ورودی شهر، ترمینال مسافربری و درب گیت شمالی منطقه آزاد به همراه اعضای شورای اداری وتامین و ستاد مدیریت بحران و ستاد کرونا شهرستان چابهار بازدید و توصیه می شود موارد شیوع کرونا را جدی بگیرند.

فرماندار ویژه شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: بسیاری از هموطنان با تصور اینکه اثر ویروس کرونا در مناطق گرم کاهش پیدا می‌کند از تعطیلات در نظر گرفته شده و با توجه به برف و باران و سردی هوا در سایر نقاط کشور بجای ماندگاری در منزل و شهر خودشان و جلوگیری از گسترش کرونا قصد سفر به چابهار می کنند که لازم است به هموطنان عزیز قاطعانه اعلام می شود در مناطق با رطوبت بالا مانند بنادر چابهار و کنارک ماندگاری ویروس بیشتر و خطر شیوع آن دو چندان است.

وی اظهارداشت: قاطعانه از ورود خودروهای پلاک غیر چابهار به داخل شهر جلوگیری می شود و هموطنانی که قصد سفر به این شهرستان را دارند بهتر است از تصمیم شان منصرف شوند زیرا به دلیل جلوگیری از ورود به این شهر باید مجددا به شهر خودشان بازگردند.

بامری بیان کرد: تعطیلی تمامی بازارچه ها و روز بازارها ( بَلُّوک بازار، جمعه بازار و دوشنبه بازار کمب) و مراکز تجاری و خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: شهرداریها و دهیاریها به ضدعفونی اماکن عمومی، پارکها، مساجد، ادارات و بانکها موظف شده اند و نسبت به آماده سازی و تجهیز بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز اقدام شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار بر برگزار نشدن مراسم ترحیم و حتی المقدور محدود برگزار کردن مراسم در سطح شهرها و روستاها تاکید کرد و افزود: امید است با همکاری آحاد مردم بویژه در روزهای آِینده و پرهیز از ترددهای غیرضروری(ماندن در خانه و نرفتن به مهمانی و یا دعوت از مهمان) از شیوع این بیماری جلوگیری و سلامت شهروندان به شکل مطلوب تامین شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.