• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

نخستین روز بدون فوت بیمار کرونایی در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید

  • کد خبر : 147209
  • 13 دی 1399 - 17:00
نخستین روز بدون فوت بیمار کرونایی در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید
هاتف سیستان و بلوچستان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با موج جدید شیوع ویروس کرونا نخستین روز بدون فوت بیماران این ویروس در سیستان و بلوچستان ثبت شد.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: تاکنون بیش از یکهزار و ۱۰۵ نفر از مردم سیسستان و بلوچستان براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی از شناسایی ۱۹ مورد جدید بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان به ۲۶ هزار و ۲۹۳ نفر رسید که هم اینک ۵۱ نفر از بیماران در بیمارستان های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به نمایان شدن آثار اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و طرح محدودیت های هوشمند کرونایی از نخستین هفته آذر گفت: با همکاری مردم و مجاهدت های شبانه روزی مدافعان سلامت این موفقیت نیز بر پرونده قطور افتخارات نظام بهداشت و درمان استان اضافه شد.

دکتر هاشمی شهری با قدردانی از نیروها و داوطلبان بسیج مستضعفان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پا به پای مراقبان سلامت در فرایند بیماریابی و مراقبت از بیماران کرونا مثبت حضور دارند از همکاری نهادهای اجرایی با مدیریت استانداری و فرمانداری های استان نیز تقدیر کرد.
وی در زمینه جهش های جدید ویروس کرونا در دنیا هشدار داد و گفت: ادامه روند نزولی تعداد مبتلایان در استان هم به معنی تمام شدن دوران کرونا نیست و همچنان باید در مسیر تاب آوری و مداومت در اجرای برنامه های پیشگیرانه و حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا حرکت کنیم.

وی اظهارداشت: از مردم عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می شود ضروری است شهروندان و از جمله روستاییان استان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.