• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

۳۰ دوز واکسن کرونا در زابل تزریق شد

  • کد خبر : 147481
  • 27 بهمن 1399 - 8:16
۳۰ دوز واکسن کرونا در زابل تزریق شد
هاتف سیستان و بلوچستان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در شمال سیستان وبلوچستان گفت: ۳۰ دوز واکسن در مرحله نخست واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ امروز یکشنبه به کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل تزریق شد.

هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در آیین آغاز واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ در بیمارستان تنفسی سینا اظهار داشت: در این مرحله تعداد ۳۰ دوز واکسن به کادر درمان و افرادی که مستقیم با بیماران کرونا در ارتباط هستند تزریق و ۲۱ روز دیگر به همین افراد ۳۰ دوز دیگر تزریق می شود.

وی افزود: واکسیناسیون دلیلی بر پایان کرونا نیست بلکه کمکی برای کنترل بهتر بیماری است به طوری که مردم باید به دستورالعمل های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب محیط های بسته را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل از وضعیت بیمارستان تنفسی سینا زابل بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ نفر در این بیمارستان بستری هستند که ۴ نفر از این تعداد مبتلا به کرونا و ۲ نفر از این تعداد در بخش آی سی یو بستری هستند.

وی گفت: طی ۱۰ روز اخیر خوشبختانه در بیمارستان تنفسی زابل هیچ مرگ و میری گزارش نشده است.

میرزایی با بیان اینکه از پنج شهرستان شهرهای شمالی استان تنها شهرستان هامون در وضعیت زرد قرار دارد اظهار داشت: شهرهای زابل، زهک، هیرمند و نیمروز در وضعیت آبی قرار دارند و شهرستان هامون بدلیل ورودی مهمان به منطقه در وضعیت زرد قرار دارد.

وی افزود: هم اینک شناسایی بیماران در این شهر از سوی دانشگاه علوم پزشکی افزایش پیدا کرده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.