• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

سرعت شیوع کرونا انگلیسی در چابهار نگران‌کننده است

  • کد خبر : 148029
  • 29 فروردین 1400 - 20:14
سرعت شیوع کرونا انگلیسی در چابهار نگران‌کننده است
هاتف سیستان و بلوچستان- رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در خصوص گونه جهش یافته کرونا گفت: سرعت انتشار و سرایت‌پذیری بیشتر ویروس دو عامل نگران‌کننده در خصوص کرونا انگلیسی است.

عبدالرسول خدمتی رئیس مرکز بهداشت چابهار اظهار داشت: مسلما با انتشار بیشتر ویروس افراد بیشتری مبتلا می‌شوند و قطعا مرگ و میر ناشی از این گونه جهش یافته نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: دوره نهفتگی ویروس کرونای رایج ۲ تا ۱۰ روز است در حالی که دوره نهفتگی ویروس کرونای انگلیسی ۲۴ تا ۴۸ ساعت است و این موضوع نشان‌دهنده افزایش سرایت و شدت واگیری این ویروس است که در مدت کوتاهی علائمی مانند کرونا رایج اما به نسبت شدیدتر را در فرد مبتلا نمایان می‌کند.

وی تصریح کرد: در گونه جهش یافته کرونا با کاهش سن ابتلا مواجه هستیم و از سوی دیگر افزایش خطر مرگ و میر در افراد مسن که گروه‌های پر خطر در کرونا هستند محتمل است.

رئیس مرکز بهداشت چابهار ادامه داد: راهکارهای پیشگیری از کرونا انگلیسی استفاده از ماسک ، رعایت فاصله فیزیکی و رعایت بهداشت فردی است که در این میان توصیه می‌شود گروه‌های پر خطر از دو ماسک پارچه ای و سه لایه برای ایمنی بیشتر استفاده کنند.

وی بر لزوم منع برگزاری آیین عروسی و عزا و هرگونه مراسم تجمعی و دورهمی تاکید کرد و گفت: برگزاری مراسم و دورهمی‌ها بیشترین نقش را در انتقال و شیوع کرونا دارد، بنابراین توصیه می‌شود که از حضور در دورهمی‌های خانوادگی به خصوص در زمان پیک و شیوع بالای کرونا اجتناب شود.

خدمتی بیان کرد: تا انجام واکسیناسیون عمومی باید از ماسک به عنوان راهکاری امن برای مقابله با کرونا استفاده شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.