• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

شهروندان، رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در شب یلدا جدی بگیرند

  • کد خبر : 149898
  • 29 آذر 1400 - 9:22
شهروندان، رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در شب یلدا جدی بگیرند
هاتف سیستان و بلوچستان _ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شهروندان سیستان و بلوچستان ضمن جدی گرفتن تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب یلدا با دورهمی‌های خانوادگی به استقبال سویه جدید کرونا نروند.

دکتر سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: نگرانی حوزه بهداشت و درمان در حال حاضر برای جمعیت واکسن نزده شهرستان است چرا که پس از ورود کرونای آفریقایی با توجه به عدم دریافت واکسن، این افراد سریعا به نوع شدید بیماری مبتلا شده و از آنجایی که هیچ‌گونه ایمنی با واکسن در بدن بیماران ایجاد نشده ممکن است به مرگ بیانجامد.

وی تاکید کرد: از شهروندان سیستان و بلوچستانی که به هر دلیلی تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند درخواست می شود  از فرصت طلایی پیش رو و قبل از ورود حتمی موج جدید امیکرون استفاده کرده و برای دریافت واکسن خود و اطرافیان بالای ۱۲سال به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها، مراکز تجمیعی واکسیناسیون و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه راهکار و فعالیت‌های توصیه شده برای مقابله با کرونا چندان هم سخت نیست گفت: در اولین فرصت واکسن بزنید و دوره واکسیناسیون خود را در نوبت های دوم و سوم تکمیل و از ماسک به صورت صحیح استفاده کنید، ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی از حضور در مکان های شلوغ، مسافرت غیر ضروری، برگزاری تجمعات اداری و فرهنگی مذهبی، میهمانی و دورهمی خانوادگی خودداری شود.

وی افزود: تلاش نیروهای بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در ارائه خدمات مطلوب آموزشی، مراقبتی، غربالگری و بیماریابی، رهگیری بیماران و اطرافیان، نمونه گیری، بازدید و نظارت رعایت پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون به صورت مستمر در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مردم باید برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان شب یلدا را در خانه‌های خود تنها با خانواده خویش سپری کنند تا خدای ناکرده سبب گسترش این ویروس نشوند.

وی ادامه داد: بر خلاف سالهای گذشته قبل از شیوع کرونا مردم باید بویژه در شب یلدا نه پذیرای مهمان باشند و نه اینکه به مهمانی بروند تا با دامن زدن به این بیماری مقدمات گرفتاری دیگران را شروع نکنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه اوضاع کنونی بسیار حساس و شکننده است، تصریح کرد: مردم نباید با کاهش بیماری کرونا و کاهش بستری بیماران فکر کنند که کرونا تمام شده زیرا اگر رعایت پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نشود باید منتظر فاجعه باشیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.