• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

واکسینه شدن ۹۸ درصد جمعیت دانش آموزان سیستان و بلوچستان برعلیه کرونا

  • کد خبر : 150229
  • 22 دی 1400 - 9:25
واکسینه شدن ۹۸ درصد جمعیت دانش آموزان سیستان و بلوچستان برعلیه کرونا
هاتف سیستان و بلوچستان _ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از یک میلیون 116 هزار دوز واکسن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است و پوشش نوبت اول تزریق واکسن در جمعیت بالای 18 سال به 77 درصد رسیده است و 60 درصد افراد دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند و بیش از 98 درصد جمعیت دانش آموزان بر علیه این بیماری واکسینه شده اند.

دکتر طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: ارتقاء پوشش واکسیناسیون کرونا را برای مقابله با جهش های جدید بیماری موثر دانست و افزود: افرادی که یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند حتما برای دریافت نوبت دوم اقدام کنند و افرادی که ۳ ماه از تزریق نوبت دوم آنان گذشته است نسبت به دریافت نوبت سوم خود به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مطالعات نشان می دهد علاوه بر واکسیناسیون اگر ۸۰ درصد مردم از ماسک بصورت صحیح استفاده نمایند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند به میزان زیادی می تواند از گسترش بیماری و موج های انفجاری بیماری جلوگیری کند.

وی گفت: متاسفانه در یک هفته گذشته شاهد افزایش ۷۱ درصدی موارد ابتلاء سویه ی جدید بیماری در دنیا بودیم، که این آمار می تواند برای ما یک زنگ خطرباشد.

وی ادامه داد: هر چه گردش ویروس در جامعه بیشتر باشد، امکان جهش و بروز شدید بیماری افزایش می یابد و تا زمانیکه چرخه ویروس در جامعه قطع نگردد، باید پوشش واکسیناسیون را افزایش دهیم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیریم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.