• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان آغاز شد

  • کد خبر : 150238
  • 25 دی 1400 - 10:47
مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان آغاز شد
هاتف سیستان و بلوچستان _ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مرحله نخست عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از امروز شنبه به مدت یک هفته در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهارداشت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان به صورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سایر نقاط سیستان و بلوچستان طرح واکسیناسیون فلج اطفال توسط همکاران مجموعه علوم پزشکی مستقر در پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع  سلامت  انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تصریح کرد: طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان هم به صورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه  زمان در اجرای واکسیناسیون فلج اطفال بسیار دارای اهمیت است اجرای این عملیات را در سیستان و بلوچستان یک هفته پیش‌بینی کردیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی یک هفتگی همه هم استانی‌ها نسبت به واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر پنج سالشان اقدام کنند.

فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام‌های تحتانی به ویژه پاها می‌شود.
سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با ۲ کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بیماری های گوناگون مسری قرار دارند، همواره مورد توجه مسوولان بهداشتی درمانی کشور قرار دارد و به همین سبب با وجودی که در چند سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی این استان مشاهده نشده است، طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال اجرا می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.