• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
8
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هشدار داد:

خیز امیکرون در سایه عادی انگاری

  • کد خبر : 150445
  • 05 بهمن 1400 - 10:04
خیز امیکرون در سایه عادی انگاری
هاتف سیستان و بلوچستان _ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به عادی انگاری مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پوشش پایین واکسیناسیون کووید -19، نگرانی از خیز سویه جدید امیکرون وجود دارد.

دکتر سید مهدی طباطبایی اظهار کرد: در حال حاضر شاهد افزایش امیکرون در دنیا و کشور هستیم. تاکنون بیش از ۲ هزار مورد ابتلاء به امیکرون در کشور شناسایی شده است و پیش بینی می شود امیکرون بسرعت جایگزین سویه دلتا گردد.

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر ۵۰ درصد موارد مثبت، سویه امیکرون  هستند، افزود:تاکنون در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۹۶ مورد ابتلاء به امیکرون شناسایی شده است که می تواند شیوع انفجاری بیماری را به دنبال داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به افزایش موارد امیکرون در کشور و گزارش موارد فوت ناشی از امیکرون، نیاز است هم استانی های عزیز نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال مصوب شد و پس از ابلاغ به دانشگاه های علوم پزشکی به صورت پلکانی و با رضایت والدین آغاز  می شود.

دکتر طباطبایی راهکار اساسی مقابله با کرونا را افزایش پوشش واکسیناسیون کووید-۱۹ و رعایت دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و افزود: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، پوشش تزریق یک نوبت واکسن کرونا در جمعیت بالای ۱۵سال  ۷۸ درصد است و بیش از ۶۰ درصد نوبت دوم را تزریق کردند و پوشش واکسیناسیون در دوز سوم به ۱۱ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر رعایت دستوالعمل های بهداشتی گفت:  استفاده از ماسک پارچه ای خطر انتقال امیکرون وجود دارد، لذا افراد حتما از ماسک سه لایه جراحی استفاده نمایند و از حضور در اجتماعات خودداری نمایند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.