• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

مرکز خدمات جامع سلامت روستای مدانچ فنوج‌ افتتاح شد

  • کد خبر : 158665
  • 16 مرداد 1402 - 13:17
مرکز خدمات جامع سلامت روستای مدانچ فنوج‌ افتتاح شد
هاتف سیستان و بلوچستان - طرح خیرساز مرکز خدمات جامع سلامت محمد رسول الله(ص) روستای مدانچ شهرستان فنوج‌ با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، اعضای هیات رئیسه دانشگاه، فرماندار و جمعی از معتمدان و مسئولان فنوج افتتاح شد.

دکتر صلاح الدین بویا رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت محمد رسول الله(ص) مدانچ با همکاری و مشارکت خیران نیک اندیش و گروه دستان طی مدت چهار ماه با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

وی افزود: این مرکز با زیر پوشش قراردان ۲ خانه بهداشت به جمعیتی حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر خدمات بهداشتی درمانی در فضای استاندارد و در شان مردم منطقه ارائه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به اقدامات خیران برای حل قسمتی از مشکلات حوزه سلامت منطقه سیستان و بلوچستان، بیان کرد: سه دستگاه آمبولانس از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به مناطق هدف بنیاد علوی، زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به جهت خدمت‌رسانی به مردم مناطق کم‌برخوردار بلوچستان اهدا شده است.

دکتر بویا گفت: متاسفانه به علت تحریم های بین المللی خرید آمبولانس توسط وزارت بهداشت با مشکلاتی مواجه شده و به همین دلیل کمبود آمبولانس یکی از مشکلات بزرگ این دانشگاه محسوب می شود که خوشبختانه به همت بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی سه دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اضافه شده و قرار است در پایگاه اورژانس جاده‌ای ریمدان، پایگاه شهری قصرقند و بیمارستان امام علی (ع) چابهار مشغول به خدمات رسانی شوند.

وی تصریح کرد: این آمبولانس‌ها از نوع پیشرفته و با تجهیزات کامل و جهت خرید و تجهیز هر دستگاه آمبولانس، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.