• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4

ساخت بیمارستان جدید در چابهار مهمترین نیاز این شهر راهبردی است

  • کد خبر : 158701
  • 17 مرداد 1402 - 9:17
ساخت بیمارستان جدید در چابهار مهمترین نیاز این شهر راهبردی است
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه بیمارستان فعلی جوابگوی جمعیت در حال رشد این شهرستان راهبردی را ندارد بنابراین ساخت بیمارستان جدید یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به کمبود تخت در مناطق مختلف جنوب بلوچستان از وزیر بهداشت و درمان کشور درخواست ویژه داریم تا با فوریت نسبت به تجهیز بیمارستان نیروی دریایی کنارک و ساخت بیمارستان بخش پلان دشتیاری اقدام کند.

وی بیان کرد: منطقه جنوب بلوچستان برای رسیدن به سرانه استاندارد کشوری در زمینه تخت بیمارستانی نیازمند تخصیص اعتبار برای بهره‌برداری از یک‌هزار و ۶۰۰ تخت جدید بیمارستانی است تا شاهد حل مشکلات و ارتقا شاخص حوزه سلامت در این منطقه باشیم.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز شهرستان‌های دشتیاری، قصرقند، زرآباد و کنارک حتی یک تخت بیمارستانی ندارد بنابراین ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در قصرقند، بیمارستان ۹۶ تختخوابی در زرآباد، بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در کنارک، ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در دشتیاری و ساخت بیمارستان حداقل یک‌هزار تختی در شهر چابهار با توجه به جمعیت این شهرستان‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: نیکشهر نیز ۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید نیاز دارد که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر چندین ماه است که قول داده بیمارستان ۲۲ بهمن قبلی را احیا کند ولی تا کنونی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

سعیدی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان و مسوولان محلی بویژه مدیران کل استانی به‌ مشکلات شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در حوزه بهداشت و درمان رسیدگی کنند تا شاهد آبادانی این خطه از استان باشیم، افزود: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران نیازمند ساخت بیمارستان حداقل یک‌هزار تختخوابی با تجهیزات روز پزشکی و نیروی انسانی متخصص است.

وی اظهارداشت: مسوولان در گذشته بجای ساخت بیمارستان در چابهار درمانگاه ۲۵ تختخوابی تامین اجتماعی را با اضافه کردن تخت به بیمارستان تبدیل کرده‌اند که هم‌اینک تنها تابلو بیمارستان را دارد و فاقد امکانات، پزشک و پزشک متخصص است و همچنان مردم در رنج هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار از نظر شاخص‌های سلامت در رتبه‌های پایین و از نظر پزشک و کادر بهداشتی و درمانی در کمبود و مشکلاتی در زمینه دارو نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: کمبودهای بهداشتی و درمانی در جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد و باید برای رسیدن به حداقل‌ها در حوزه بهداشت و درمان تلاش شود تا مردم از خدمات مناسبی در این حوزه بهره‌مند شوند.

سعیدی بیان کرد: مهمترین درخواست مردم در حوزه بهداشت و درمان تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار و به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه تمام است که امیدواریم هر چه سریعتر محقق و بعد از گذشت پنج سال از کلنگ‌زنی تعیین تکلیف و سریعتر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در مجموع بیش‌از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان را زیر پوشش دارد و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از نظر مساحت و جمعیت زیرپوشش است، افزود: در سفر ۲ سال قبل رئیس جمهور قرار شد که دانشگاه علوم پزشکی در چابهار راه‌اندازی شود که تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه از سوی وزارت بهداشت انجام نشده است.
نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار که در سال ۱۳۹۷ کلنگ زنی شده تا کنون برای ساخت آن هیچ اقدامی نشده و روز به روز شاهد این هستیم که مشکلات مردم در حوزه دارو و درمان بیشتر می‌شود و نیازمند تدبیر از سوی وزارت بهداشت در این زمینه هستیم.

وی اظهارداشت: همچنین طرح‌های محرومیت زدایی نیز تا کنون فعال نشده و سرانه‌های ما در حوزه بهداشت و درمان بسیار پایین است و با توجه به افزایش جمعیت، این روند هر روز بیشتر می‌شود که نیازمند تدبیر لازم در این زمینه هستیم.

سعیدی ادامه داد: ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی از خواسته‌های بحق مردم محروم این منطقه است و باید مردم از امکانات لازم و پزشک بهره‌مند باشند تا مجبور به عزیمت به سایر استان‌های کشور نباشند.

وی گفت: شهرستان بندری چابهار با وجود داشتن فرصت‌های خوب تجاری، اقتصادی و گردشگری متأسفانه از نقاط محروم ایران از نظر شاخص‌های بهره‌مندی از آب، آموزش، راه، بهداشت، برق، تلفن و اینترنت است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی، تخصیص ردیف ملی برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، اعزام پزشک براساس چارت سازمانی مصوب و تکمیل خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی ودرمانی در چابهار را خواستار شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.