• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

هر پرستار در سیستان و بلوچستان بجای ۲ نفر کار می‌ کند

  • کد خبر : 162544
  • 28 آبان 1402 - 20:03
هر پرستار در سیستان و بلوچستان بجای ۲ نفر کار می‌ کند
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همجواری سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان که در بسیاری از شاخص‌های سلامت در پایین‌ترین سطح جهانی هستند، تلاش دوچندان همکاران ما را موجب شده است.

حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در آیین گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاران در استان سیستان و بلوچستان مرزبان سلامت کشور هستند.

وی افزود: همجواری سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان که در بسیاری از شاخص‌های سلامت در پایین‌ترین سطح جهانی هستند، سبب شده تلاش‌های گسترده‌ای توسط همکارانمان جهت صیانت از سلامتی مردم استان و کشور صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین عنصر تغییر در شاخص های حوزه سلامت است، بیان کرد: استاندارد نسبت پرستار به تخت ۱٫۸ درصد است و در حال حاضر هر پرستار در استان سیستان و بلوچستان به جای ۲ نفر کار می‌کند.

غزنوی با اشاره به اینکه پرستاران انسان‌های مهربانی هستند که با رفتار و اخلاق و خدمات خود، سلامت بیمار را به او هدیه می‌دهند گفت: اگر پزشکی، درمان خود را به انجام رساند، اما خدمات پرستاری نباشد، تأمین سلامت بیمار سخت خواهد بود.

وی تصریح کرد: نامگذاری زاد روز بانوی عظیم الشان اسلام حضرت زینب کبری(س)، اسوه صبر و بردباری که با ایثار و فداکاری اقداماتی تاثیرگذار را در مسیر پرستاری از بازماندگان واقعه کربلا، از خود به یادگار نهادند افتخار بزرگ برای جامعه پرستاری است.

وی ادامه داد: اهتمام و جدیت پرستاران در یاری رساندن به خلق به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا غیرقابل انکار است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.