• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
8

ایده های برتر رویداد ملی تانا در سیستان وبلوچستان مشخص شدند

  • کد خبر : 153279
  • 23 مهر 1401 - 11:33
ایده های برتر رویداد ملی تانا در سیستان وبلوچستان مشخص شدند
هاتف سیستان و بلوچستان - دبیر اجرایی رویداد ملی تانا در سیستان وبلوچستان از مشخص شدن ایده های برتر این رویداد خبر داد.

هژیر میرلاشاری دبیر اجرایی رویداد تانا در حاشیه مراسم اختتامیه رویداد ملی تانا که به میزبانی سیستان و بلوچستان در شهرستان زاهدان برگزار شد اظهار داشت: این رویداد برای اولین بار در استان برگزار شد که در مجموع ۹۰ طرح و ایده خلاقانه و نوآورانه به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: از میان این طرح ها ۴۰ مورد مربوط به حوزه کشاورزی؛ ۳۰ مورد آب و ۲۰ مورد در بخش انرژی بود که در هر محور و‌پس از ارزیابی و داوری، ۴ طرح برتر انتخاب و اعلام شد.

دبیر اجرایی رویداد تانا ادامه داد: در بخش کشاورزی، ایده کشت سلولی مورینگا رتبه اول را کسب کرد و ایده بیوفلاک رتبه دوم و طرح های سالن های هوشمند نگهداری دام و طیور و سامانه هوشمند آبیاری زمین های کشاورزی به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

میرلاشاری گفت: در بخش انرژی نیز ایده جاذب آلاینده های شیمیایی، تولید کانورتورهای دی سی رتبه های اول و‌دوم را به دست آوردند.

وی بیان کرد: طرح دستگاه تصفیه آب قابل حمل، دستگاه تشخیص نشت لوله های اب و فاضلاب، دستگاه رفع کدورت و حذف عوامل بیولوژیکی آبهای سطحی و دستگاه کنترل هوشمند جزو ۴ طرح و ایده منتخب و برگزیده در بخش آب بودند.

وی تاکید کرد: ایده های برتر این رویداد ملی از گرنت ۵۰۰ میلیون تومانی در فاز اول حمایتی به منظور ساخت و تجاری سازی بهره‌مند می‌شوند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.