• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

گوگل حساب‌های غیرفعال جیمیل را بزودی حذف می‌کند

  • کد خبر : 162223
  • 20 آبان 1402 - 21:38
گوگل حساب‌های غیرفعال جیمیل را بزودی حذف می‌کند
هاتف سیستان و بلوچستان - حذف حساب ‌های غیرفعال جیمیل تا سه هفتۀ دیگر در دستور کار شرکت گوگل قرار گرفت. گوگل قصد دارد میلیون‌ها حساب جیمیل را که حداکثر دو سال از آخرین فعالیت آنها می‌گذرد، حذف کند. به واسطۀ این اقدام جدید، تمام اطلاعات روی این حساب‌ها برای همیشه پاک می‌شوند.

گوگل طی یک سیاست جدید جهت حفظ امنیت کاربرانش تصمیم گرفت حساب‌ های غیرفعال Gmail را حذف کند. این اقدام باعث حذف دائمی تمام ایمیل‌ها، سندها، عکس‌ها و ویدئوهای داخل حساب گوگل خواهد شد.

حذف حساب های غیرفعال جیمیل بخشی از به ‌روزرسانی عمده‌ای است که در سرویس ایمیل اعمال می‌شود. تمام حساب های‌ Gmail که حداقل دو سال از آخرین فعالیت آنها می‌گذرد تحت تأثیر این به‌روزرسانی حذف خواهند شد.

این سیاست جدید که در سال جاری اعلام شد، قرار است تا دسامبر ۲۰۲۳ به اجرا درآید. گوگل می‌گوید سیاست حذف حساب های غیرفعال گوگل را به مدت دو سال بر روی تمام محصولات گوگل اعمال کرده است.

حذف حساب های غیرفعال جیمیل از نظر امنیتی تأثیرات مثبتی دارد. انتظار می‌رود طی این اقدام، از کاربران فعال گوگل در برابر تهدیدات امنیتی مانند فیشینگ و کلاهبرداری محافظت شود. حساب های غیرفعال Gmail بیشتر از دیگر حساب‌ها در معرض خطر از سوی هکرها هستند. صاحبان ایمیل های غیرفعال، قبل از هرگونه اقدام از سوی شرکت گوگل، چندین بار اطلاع‌رسانی خواهند شد.

آدرس ایمیلی که جهت بازیابی رمز عبور در این حساب‌ها درج شده نیز این اطلاعیه‌ها را دریافت خواهد کرد. گوگل در حال حاضر شروع به ارسال ایمیل‌های اخطار به حساب‌ های غیرفعال جی میل کرده است. صاحبان حساب‌هایی که در معرض حذف هستند می‌توانند با باز کردن یک ایمیل، ارسال ایمیل، باز کردن Drive یا دانلود برنامه از Google play store جلوی این اتفاق را بگیرند. همچنین می‌توانند خیلی راحت زمانی که وارد حساب خود شده‌اند در گوگل موضوعی را جستجو کنند.

جیمیل در حال حاضر به یک پلتفرم بزرگ برای ارسال ایمیل تبدیل شده است و پیشرفت آن همچنان ادامه دارد. گوگل می‌گوید هر حسابی که ویدیویی را در یوتیوب منتشر کرده باشد، بدون توجه به زمان آخرین فعالیتش، تحت تأثیر این سیاست قرار نخواهد گرفت.

اقدام گوگل در جهت حذف حساب های غیرفعال جیمیل به هدف حفظ امنیت کاربران فعال انجام می‌شود. پس اگر حسابی دارید که مدت زیادی است به آن سر نزده‌اید، برای جلوگیری از حذف همیشگی آن، یکی از اقداماتی که در بالا ذکر شد را انجام دهید.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.