• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

تبدیل وسایل دور ریختنی به قفل هوشمند

  • کد خبر : 79306
  • 23 مرداد 1398 - 11:19
تبدیل وسایل دور ریختنی به قفل هوشمند
یاسین خسروی ایرندگان: در صورت حمایت مسئولین و مراجع ذیربط قطعا قفل هوشمند مجهز به اثر انگشت را میسازم.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، ساخت قفل هوشمند فکری بود که توانست یاسین خسروی ایرندگان را به سمت استفاده از وسایل دوریختنی برای ساخت یک قفل هوشمند بکشاند.

علاقه مثال زدنی این مبتکر بومی خاش از کودکی در موضوعات مرتبط با ابداع و اختراعات مهم‌ترین عامل شکوفایی استعدادش بوده است که طی روزهای گذشته‌ در فضای مجازی منتشر و نگاه‌ها را به خود جلب کرد.

یاسین خسروی ایرندگان تجربه ساخت میکروسکوپ برقی، چرخ خیاطی و دوچرخه چرخ دنده ای را در دروان دبستان گذرانده و اکنون توانسته قفلی هوشمند بسازد که مثل دزدگیر هوشمندانه عمل میکند.

ساخت چندین نمونه قفل نهایتا منجر به ساخت این قفل هوشمند برقی شد که بصورت خودکار عمل میکند، به گونه ای که پس از گذاشتن کلید قفل، باز میشود با گذاشتن کلید غیر مرتبط نیز زنگ هشدار و خطا به صدا در می آید.

یاسین خسروی ایرندگان، جوان مبتکر شهرستان خاش، اظهار داشت: بهره گیری از ایده و تفکرات نو در این اختراع سبب شده تا در مرحله بعد به ابداع قفل هوشمند مجهز به اثر انگشت فکر کنم.

وی افزود: در صورت حمایت مسئولین و مراجع ذیربط قطعا قفل هوشمند مجهز به اثر انگشت را میسازم.

این جوان متفکر وجود مشکلات مالی و نداشتن امکانات را موانع شکوفایی هرچه بیشتر استعداد خود دانست و گفت: پس از در گذشت پدرم هیچگونه حمایتی از سوی سایرین و مسئولان برای توجه به اهداف و برنامه های من صورت نگرفته است.

خسروی ایرندگان ادامه داد: شکستن دندان مادرم و عدم برخورداری از شرایط اقتصادی مناسب در خانواده سبب شد تا با امکانات محدود و ناچیز یک دندان مصنوعی برای مادرم بسازم و جایگزین دندان قبلی‌اش کنم؛ مادرم نیز ناچارا از دندانی که برایش ساختم هنوزم استفاده میکند.

یاسین در نظر دارد پس از قبولی در رشته مورد علاقه اش در دانشگاه رویای کودکی خود را که احداث یک آزمایشگاه مجهز است را عملی کند تا از این طریق افراد با استعداد و مبتکری که مثل خودش طعم سختی و رنج زندگی را چشیده اند را حمایت و همراهی کند.

امیدواریم با ثبت اختراع یاسین خسروی ایرندگان بستر مناسب برای حمایت از این جوان مبتکر و سایر افراد با استعداد را فراهم شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=79306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.