• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3
رونمایی از یک اتفاق خوب فرهنگی؛

کتاب خانه باغ ( باگ گس ) اولین رمان دوزبانه فارسی، بلوچی در چابهار رونمایی شد

  • کد خبر : 164616
  • 07 اسفند 1402 - 13:49
کتاب خانه باغ ( باگ گس ) اولین رمان دوزبانه فارسی، بلوچی در چابهار رونمایی شد

طی مراسمی با حضور اهالی فرهنگ و ادب شهرستان چایهار کتاب خانه باغ ( باگ گس ) نوشته مریم بهار در سالن اجتماعات شهرداری چابهار رونمایی شد. این مراسم توسط موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چابهار برگزار شد در ابتدای این مراسم زیبا مهدیزاده رئیس اداره کتابخانه […]

طی مراسمی با حضور اهالی فرهنگ و ادب شهرستان چایهار کتاب خانه باغ ( باگ گس ) نوشته مریم بهار در سالن اجتماعات شهرداری چابهار رونمایی شد.

این مراسم توسط موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چابهار برگزار شد در ابتدای این مراسم زیبا مهدیزاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی چابهار ضمن خیر مقدم به حاضران برگزاری این نشست ها و برنامه ها را از اولویت های نهاد کتابخانه ها برشمردند و ضمن حمایت از اهالی ادب وقلم شهرستان بر ادامه این روند تاکید و گفتند نگاه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چابهار به همه اهالی قلم و هنر شهرستان مثبت است.

در ادامه محسن سنچولی پردل مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران ضمن ارائه گزارشی از نحوه حمایت و چاپ کتاب خانه باغ گفت: ما در واحد تولید کتاب موسسه از ابتدای کار تاکنون ضمن حمایت کامل از مولفین بومی چندین اثر را در حوزه بانوان، کودک و نوجوان حمایت صد درصدی کرده ایم و از ایده تا چاپ و رونمایی در کنار مولفان گرامی بوده ایم و نسبت به تولید محتوای فاخر، حساب شده وارد عمل شده ایم.

ایشان در این رابطه گفت: ما در سه حوزه جوانان، بانوان، کودک و نوجوان به دنبال ایده های خوب و تبدیل آنها به کتاب هستیم.

 

 

وی در ادامه افزود : در مورد کتاب خانه باغ با توجه به حساسیت موضوع که در مورد برخی مشکلات و معضلات بانوان در استان بود کل روند کار حدود سه سال برای ما طول کشید. باتوجه به اینکه این رمان در دو زبان فارسی بلوچی به چاپ رسید ظرافت ها و نکات خاصی داشت که باید اعمال می شد.

سنچولی ضمن تبریک به خانم مریم بهار برای کتاب خانه باغ ضمن آمادگی برای تجدید چاپ و دیگر اصلاحات بعدی، اعلام آمادگی کرد تا از آثار فاخر دیگر هنرمندان و مولفین استانی حمایت های لازم انجام بگیرد.

در ادامه مریم بهار مولف این کتاب ضمن تشکر از مدعوین و هنرمندانی که در این مراسم حضور دارند در رابطه با ایده چاپ کتاب خانه باغ گفت: از آنجایی که خودم یک دختر و بانوی بلوچ هستم و در این محیط زندگی کرده ام دردها و مشکلات بانوان بلوچ را به خصوص در جامعه سنتی لمس کرده ام و در این کتاب واقعیت های موجود را نوشته ام.

وی در ادامه افزود: من این کتاب را برای دخترانی نوشته ام که خیلی زود بانوی خانه می شدند و نقاشی کتاب های دبستان را پاره می کردند و به گهواره نوزادانشان می چسباندند اما گذر زمان تالاب های خسته را همچون رودخانه های خروشان به جریان انداخت و از دل همین ها دخترانی نخبه و نمونه در بلوچستان و مکران من درخشیدند.

 

 

بهار در پایان از موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران برای حمایت از این کتاب که در حقیقت حمایت از بانوان استان سیستان و بلوچستان بوده تشکر و قدرانی کرد.

در پایان چند نفر از نویسندگان و اساتید دانشگاهی به بیان نقطه نظرات و نکات خود در رابطه با کتاب خانه باغ پرداختند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=164616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.