• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

پنجمین همایش فن بازار ملی سلامت در چابهار برگزار شد

  • کد خبر : 100991
  • 16 آبان 1398 - 10:56
پنجمین همایش فن بازار ملی سلامت در چابهار برگزار شد
پنجمین فن بازار ملی سلامت در بندر چابهار از ۱۶ آبان ماه افتتاح و تا ۴۸ ساعت در محل نمایشگاه های دائمی منطقه آزاد برپا می باشد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، دکتر سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به بسترسازی و ایجاد خودباوری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان این افتخار نصیب مان شد که برگزار کننده پنجمین دوره همایش فن بازار ملی سلامت در شهرستان چابهار باشیم.
وی افزود: چهار دوره گذشته این همایش در تهران برگزار شده است، در این دوره با همکاری گروهی سازمان منطقه آزاد چابهار، دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایرانشهر، بنیاد علمی نخبگان، همایش را برگزار خواهیم کرد.
وی گفت: رسالت دانشگاه ها تاکنون انتقال دانش و مهرات بوده است، اما با توجه به شرایط امروزی این مورد کفاف دانشگاهها را نمی دهد، نیازهای جامعه پاسخ داده نمی شوند، دانشگاههای نسل سوم، نوآور هستند، تولید علم می کنند.
هاشمی شهری ادامه داد: مراکز رشد با داشتن شرکت های دانش بنیان، گروههای محقق، مخترع و مکتشف نیروهای انسانی را به سرمایه های انسانی تبدیل می کنند و با فرصت های تسهیل گری که دانشگاه برای شرکت های دانش بنیان فراهم کرده است برای کشف و یافتن راه جل نیازهای جامعه استفاده کنند.
وی با توجه به برگزاری پنجمین دوره همایش فن بازار ملی سلامت در چابهار، بیان کرد: در گذشته ای نه چندان دور چابهار دروازه تهدیدات سلامت بود، اما امروز اعلام می کنیم که چابهار دروازه صادرات خدمات سلامت به منطقه می باشد و همچنین ندای صلح و دوستی برای منطقه است، کریدور اصلی راه ابریشم می باشد.
وی تصریح کرد: فن بازار ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند، فن بازارهای اطلاعات فناوری، که اطلاعات فناوری را به مخاطبان عرضه می کند، فن بازار انتقال فناوری، که مشاوره های فنی و حقوقی بازار را انتقال می دهد و فن بازار ترکیبی، که شامل ترکیب دو فن بازار ذکر شده می باشد.
وی افزود: پنجمین دوره همایش فن بازار ملی سلامت روز پنج شنبه ۱۶ آبان ۹۸ ساعت ۸:۳۰ صبح در محل نمایشگاه های دائمی بین المللی منطقه آزاد چابهار با حضور معاون کل وزارت بهداشت و درمان جناب دکتر حریرچی، نهاد فناوری ریاست جمهوری، روسای دانشگاهها و نخبگان پارک و علم و فناوری شرکت کننده از سراسر کشور افتتاح خواهد شد و تا ۴۸ ساعت این همایش برپا می باشد.
وی در مورد برگزاری محورهای اصلی همایش، تشریح کرد: همایش فن بازار ملی سلامت در شش بخش برگزار می شود، برپایی نمایشگاه شرکت های مختلف دانش بنیان که محصولات سلامت خود را در غرفه ها به نمایش می گذارند، برگزاری نشست های تخصصی که در این نشست ها تبادل فناوری صورت می پذیرد، برگزاری کارگاه های تخصصی کارآفرینی، حمایت از نمونه اولیه و تجاری سازی ایده ها، برگزاری استارتاپ و مسابقات دانشجویی، مشاوره های تخصصی با مجرب ترین کارشناسان که در زمینه های ثبت اختراع، کسب و کار، تامین منابع مالی، معرفی ظرفیت های حمایت های دولتی که جوان ما چنانچه بخواهد ایده اش را عملی کند بداند که از طرف چه نهادهای دولتی مورد حمایت قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=100991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.