• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

کارگاه آموزش ارتقاء سطح سلامت بازنشستگان شهرستان چابهار برگزار شد

  • کد خبر : 103047
  • 24 آبان 1398 - 12:08
کارگاه آموزش ارتقاء سطح سلامت بازنشستگان شهرستان چابهار برگزار شد
معابر عبوری شهرستان چابهار برای سالمندان خطرناک می باشند، اگر ناخواسته یک اتفاقی برای سالمندی رخ دهد و دچار ضربه خوردن مثلا از ناحیه لگن شود، ناتوان تر خواهد شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، کارگاه آموزش ارتقاء سطح سلامت بازنشستگان شهرستان چابهار، با حضور مجید مستوفی رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان چابهار، ابراهیم مدنی رئیس کانون بازنشستگان چابهار، دکتر قاسم ریخته گرها رئیس درمانگاه الزهرا شهرستان چابهار، پروانه لسان رئیس و کارشناس ارشد آموزش اداره کل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان، خانم حصیبی رئیس و کارشناس ارشد مدیریت و درمان اداره کل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان، و جمعی از بازنشستگان در سالن رسالت منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
مجید مستوفی، رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان چابهار، در کارگاه آموزش ارتقاء سطح سلامت بازنشستگان، اظهار داشت: باعث افتخار است که در سازمانی خدمت می کنم که مخاطبان آن اقشار زحمت کش جامعه هستند، و بخشی از مستمری این بزرگوران را در دوران بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند.
وی افزود: ما در سازمان تامین اجتماعی این دغدغه اصلی را داریم و خط قرمز خودمان تعریف کرده ایم که حقوق بازنشستگان را به موقع پرداخت کنیم و این اطمینان خاطر را به بازنشستگان می دهم که هیچ خللی در روند پرداخت مستمری شان وارد نخواهد شد و کسری بودجه در این زمینه نداریم.
وی گفت: در شهرستان چابهار ۷۶ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی می باشند که در این مجموع ۲۲ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۵۴ هزار نفر دیگر نیز افراد تحت پوشش بیمه شدگان اصلی هستند و تعداد پرونده های بازنشستگان مستمری بگیران شهرستان چابهار ۱۱۷۸ پرونده می باشد.
مستوفی ادامه داد: طرح پرونده الکترونیکی را در دستور کار و مدت دو ماه می باشد که در حال پیگیری بصورت مستمر و شبانه روزی هستیم، همکارانم تلاش می کنند که هر چه سریع تر این طرح در شهرستان چابهار اجرایی شود.
وی تصریح کرد: کارهای اجرایی طرح پرونده های الکترونیکی در شعبه چابهار ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم تا پایان بهمن ماه در شهرستان چابهار این طرح را اجرایی کنیم.
وی تشریح کرد: طرح پیپرلس کار عظیمی است، این امکان را می دهد که جابجایی پرونده ها بصورت فیزیکی حذف و تمام موارد الزامی پرونده ها اسکن خواهد شد و بصورت الکترونیکی برای بیمه شده و مستمری بگیران بایگانی خواهد شد و برای دسترسی های مجدد نیاز به تشکیل پرونده جدید نخواهد بود و از طریق پرونده الکترونیکی پیگیر امورات خود خواهند بود.
وی به تشریح طرح دکتر نوربخش پرداخت و خاطرنشان کرد: در این طرح بازنشستگان و تمام افراد تحت پوشش تامین اجتماعی که درخواست دریافت وام را دارند می توانند با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی از این طرح استفاده کنند، بزرگوران می توانند برای استفاده از طرح دکتر نوربخش با مراجعه به شعبه چابهار رمز ورود خود را دریافت کنند.
دکتر قاسم ریخته گرها، رئیس درمانگاه الزهرا شهرستان چابهار، اظهار داشت: دوران سالمندی قسمتی از حیات می باشد، که به تعبیری بهترین قسمت زندگی هم است چرا که مسئولیتی جز انتقال تجربه به جوانان را نداریم. از ابتدای تولد تا مرگ هر فردی مسئولیتی دارد و بی هدف آفریده نشده است.
وی افزود: دوست داشتن ابزار خداوندی برای بندگانش است به ما یاد می دهد که در خانه نسبت به اهل منزل ادای احترام کنیم و آن ها را دوست بداریم، اگر ما از کار بازنشسته می شویم، همسرمان بازنشسته نمی شود، زن های خانه دار با اینکه حقوق نمی گیرند و بازنشسته نمی شوند همچنان همراه و یاور ما هستند منتظر تشکر ما هستند.
وی گفت: مراجعه سالمندان به ادرات و عدم آگاهی به مقررات اداره باعث اذیت شدن شان مشود بطوریکه برای انجام یک کار باید به چندین کارشناس مراجعه کنند که این کارها باعث وارد شدن صدمات جسمی و روحی به این قشر می شود.
ریخته گرها ادامه داد: توجه شهرداری چابهار متاسفانه در مسائل خدمات شهری به سالمندان خیلی ضعیف می باشد، همسان سازی معابر نداریم، ادارات دستگیره عبوری برای سالمندان ندارند و موارد مشابه دیگر که نیاز است شهرداری و ادارات در این زمینه کمک و از ایجاد وقایع و حوادث برای شهروندان و سالمندان پیشگیری کنند.
وی تشریح کرد: معابر عبوری شهرستان چابهار برای سالمندان خطرناک می باشند، اگر ناخواسته یک اتفاقی برای سالمندی رخ دهد و دچار ضربه خوردن مثلا از ناحیه لگن شود، ناتوان تر خواهد شد و از حق اولیه خود یعنی راه رفتن محروم خواهد شد، یک فرد بعد از بازنشستگی بتواند حداقل ۳۰ الی بیشتر سال زندگی راحتی را تجربه کند، نه اینکه با نابسامانی ایجاد شده سریع تر ناتوان و بازمانده شود.
گفتنی است در حاشیه کارگاه آموزش ارتقاء سطح سلامت بازنشستگان شهرستان چابهار از عبدالغفورعزیزی به نمایندگی از بازنشستگان شهرستان چابهار با اهداء لوح یادبود نقدیر و تشکر بعمل آمد و همچنین تست فشار خون و دیابت از میهمان این کارگاه بصورت رایگان گرفته شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=103047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.