• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6

مشارکت بیمه ایران در محرومیت زدایی از سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 113377
  • 27 آذر 1398 - 14:12
مشارکت بیمه ایران در محرومیت زدایی از سیستان و بلوچستان

راستگو گفت: پیگیر امور شعب در تمام شهرستان های استان هستیم و همچنین درصدد افزایش ضریب نفوذ بیمه ای و ایجاد اشتغال از طریق گسترش شبکه فروش و خصوصا اعطای نمایندگی های بیمه عمر به شهرستان های فاقد نمایندگی هستیم.

دکتر رضا کاظمی عضو هئیت مدیره شرکت سهامی بیمه ایران در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هدف از سفر به استان تلاش برای محرومیت زدایی و سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان می باشد.

وی افزود: بنا داریم با هماهنگی استاندار و فرمانداران شهرستان های تابعه استان ، ظرفیت های سرمایه گذاری را شناسایی و در صورت سودآور بودن مشارکت موثر انجام دهیم.

عضو هئیت مدیره شرکت سهامی بیمه ایران گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های بالقوه فراوانی است و بنا داریم این ظرفیت ها را به ظرفیت بالفعل تبدیل نماییم.

بیمه ایران بیمه تضمین شده ای در کشور است

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: بیمه در جوامع کنونی ریسک زندگی و سرمایه‌گذاری را کمتر می کند و جایگاه بیمه در شرایط فعلی کاملا مشهود است.

احمدعلی موهبتی افزود: بیمه ایران بیمه تضمین شده ای در کشور است و از نظم خوبی برخوردار است و اثرگذاری خوبی دارد.

وی در راستای رونق صنعت بیمه در استان توصیه هایی عنوان کرد و گفت: شرکت‌های بیمه‌ای که پروژه ها را بیمه می کنند به دلیل اینکه دفاتر مرکزی شان در مرکز کشور است همانجا طرح را بیمه می‌کند و قانونی هم برای ملزم کردن کارفرماها برای استفاده از خدمات بیمه در مرکز استان وجود ندارد

وی اضافه کرد: هم اکنون سه سد بزرگ شهری کور ،کهیر و ماشکید در خارج از استان بیمه شده‌اند و یا به نظر می رسد که پروژه های بزرگی همچون راه‌آهن و طرح‌های پتروشیمی و فولاد بیمه نشده‌اند.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید راهکارهایی ارائه شود که پروژه هایی که در استان انجام می شوند در خارج از استان بیمه نشوند و در این راستا با ابلاغ و پیگیری و مکاتبه با وزارتخانه های مربوطه این موضوع اجباری شود.

وی ادامه داد: در حوزه مالیات در استان هم این مشکل وجود دارد و تمام شرکت‌هایی که در استان کار اقتصادی می کنند چون دفترشان در مرکز کشور است، مالیات شان را در مرکز کشور پرداخت می‌کنند که این روند باعث کاهش درآمدهای مالیاتی استان می‌شود و کاهش درآمد مالیاتی استان منجر به کاهش درآمد ارزش افزوده که منبع اعتباری سرفصل‌های مختلف شهرداری ها و دهیاری هاست می گردد.

موهبتی تصریح کرد: به عنوان مقایسه در این امر شهرداری دو شهر زاهدان و کرمان که از لحاظ جمعیت و وسعت مشابه اند، به شهرداری کرمان ۲۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده کمک شده اما این رقم به شهرداری زاهدان دو میلیارد تومان بوده که نشان می‌دهد وضعیت مالیاتی استان مطلوب نیست.
وی ورود به بخش معدن در استان را ظرفیت خوبی برای بیمه عنوان کرد و گازرسانی در استان را نیز یکی از پروژه‌های بزرگی دانست که در رونق صنعت بیمه در استان موثر خواهد بود.
استاندار همچنین شناسایی و استفاده از متنفذین هر طایفه و افرادی که توانمندی خاصی در این زمینه دارند را در نشر و رونق بیمه و فرهنگ‌سازی در این امر موثر دانست.
وی ورود بیمه در حوزه صید و صیادی در استان را یکی دیگر از ظرفیت ها برای رونق این صنعت عنوان کرد و گفت تعداد زیاد کشتی های باری و صیادی که در سواحل استان وجود دارد می تواند تحت پوشش خدمات بیمه قرار گیرند.
موهبتی همچنین به ورود بیمه به پروژه ها و ساخت و سازهای سواحل مکران اشاره کرد و آن را ظرفیت مطلوبی برای رونق این صنعت در استان دانست.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=113377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.