• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

سیستان و بلوچستان با ۱۵ آسیب اجتماعی روبرو است

  • کد خبر : 113869
  • 29 آذر 1398 - 15:20
سیستان و بلوچستان با ۱۵ آسیب اجتماعی روبرو است

هاتف سیستان و بلوچستان- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: منطقه جنوب سیستان و بلوچستان (حوزه زیر پوشش این دانشگاه) با ۱۵ آسیب اجتماعی روبروست و بایستی مسوولان کشوری توجه جدی به رفع مشکلات و آسیب‌های پرخطر اجتماعی داشته باشند.

محمدمهران امینی‌فرد در همایش ملی روانشناسی وآسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: اعتیاد، بیکاری، رفتارهای پرخطر جنسی، فقر، طلاق و خشکسالی از عمده آسیب‌های جدی اجتماعی در بلوچستان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان را زیرپوشش دارد و با مشکلات فراوانی روبرو است.
وی گفت: چابهار با مشکلات و معضلات اجتماعی زیادی مواجه است به همین منظور برنامه‌ریزی‌هایی برای کاهش مشکلات در حال انجام است و امیدواریم بخشی از مشکلات با اقدامات پیشگیرانه مرتفع شود.
امینی فرد ادامه داد: مقالاتی با موضوع نقش سمن ها در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، بررسی تاثیر برنامه ایمن سازی در برابر استرس و عزت نفس بیماران همودیالیزی، تاثیر فقر روستایی بر میزان مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی، طراحی مداخله اجتماعی نوجوانان در ایجاد فضای ورزشی و روشنایی معابر گامی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آسیب های اجتماعی تلفن همراه و اینترنت، بررسی تاثیر روش های شناختی درمانی بر کاهش افسردگی بعد از زایمان و رابطه بین شاخص های سلامت روانی و ویژگی های شخصیتی با تنظیم هیجانی در زنان مصرف کننده شیشه در مراکز روانپزشکی به این همایش ارائه شده است.
وی تصریح کرد: امیدواریم این همایش اثر مثبتی بر کارکرد موسسه‌های مردم نهاد و همه افرادی که در حوزه آسیب های اجتماعی فعالیت دارند، داشته باشد تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.
وی گفت: این همایش برای مسوولان کشور پیام دارد تا برای کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند و جامعه ای با امکانات رفاهی مناسب برای زیستن مردم بسازند.
لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=113869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.