• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
9

مسیر ترانزیتی چابهار- سرباز همچنان بسته است

  • کد خبر : 123847
  • 22 دی 1398 - 19:48
مسیر ترانزیتی چابهار- سرباز همچنان بسته است

هاتف سیستان و بلوچستان- معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: مسیر ترانزیتی چابهار- سرباز از روز گذشته تاکنون با گذشت بیش از ۴۰ ساعت همچنان بسته است.

رحمدل بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار اظهار داشت: آب سرریز شده از سد زیردان و باز بودن دریچه‌های این سد به شکل بی سابقه‌ای بالا آمده و بیش از ۱۰ نقطه جاده ترانزیتی چابهار – سرباز را تخریب کرده است.
وی افزود: به دلیل بالا آمدن آب در منطقه دشتیاری، پلان، بخش مرکزی بویژه در عورکی، پیرسهراب و دلگانها صدها واحدمسکونی دچار آبگرفتگی و نفوذ آب شده و بسیاری از دام‌های سبک و سنگین تلف و هزاران هکتار اراضی کشاورزی تخریب شده است.
وی گفت: حجم خسارت‌ها به دلیل جاری بودن تمامی آب‌های حاصل از بارندگی‌ها در شهرستان‌های سرباز، نیکشهر و قصرقند به محدوده شهرستان‌های چابهار و کنارک بالاست.
بامری ادامه داد: از ارسال کمک‌های انسان دوستانه برخی از مردم محلی و سایر مناطق کشور قدردانی می کنیم و از مجموع ۴۴۸ روستا در شهرستان چابهار بیش از ۳۰۰ تا ۳۵۰ روستا درگیر سیلاب هستند.
وی بیان کرد: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان چابهار خاکی و فاقد استاندارد برای تردد هستند و هم‌اینک با بالا آمدن آب جاده‌های شنی و خاکی تخریب و آسیب جدی دیده‌اند.
معاون استاندار سیستان وبلوچستان گفت: اعضای شورای اداری و مدیریت بحران در روستاها حضور دارند هم‌اینک۳۳ فروند قایق از سوی اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان آماده و به مردم در نقاط مختلف خدمات رسانی می‌کنند.
بارندگی های سیل آسا در چابهار و کنارک خسارت های سنگینی بر جا گذاشته و به زیرساخت های راه و کشاورزی و منازل مردم خسارت جدی وارد کرده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=123847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.