• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت سیستان و بلوچستان اعتبارات بیشتری هزینه می‌کند

  • کد خبر : 143383
  • 19 تیر 1399 - 15:04
بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت سیستان و بلوچستان اعتبارات بیشتری هزینه می‌کند
هاتف سیستان و بلوچستان- رییس بنیاد مستضعفان گفت: عمق محرومیت و عقب ماندگی سیستان و بلوچستان با وجود خدمات نظام بالاست بدین منظور بنیاد مستضعفان در کنار سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی برای رفع محرومیت و توسعه این استان اعتبارات بیشتری را هزینه می‌کند.

پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان در شورای اداری چابهار اظهار داشت: بنیاد مستضعفان بر حسب وظیفه برای پیگیری برخی موارد ورود کرده و امیدواریم در آینده بیشتر بتوانیم فعالیت محرومیت زدایی را در سیستان و بلوچستان انجام دهیم.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی سعی در تضعیف نظام دارند مسئولان تلاش‌های زیادی برای کاهش عمق محرومیت‌ها در کشور بویژه در سیستان و بلوچستان انجام داده‌اند.

رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: باید مردم بدانند که سیستان و بلوچستان در چه جایگاهی بوده و هم ‌اینک به کجا رسیده است.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان نیز اظهار داشت: سدهای زیردان چابهار و پیشین راسک پس از گذشت یک تا ۲ دهه هنوز شبکه پایین دست ندارند و بیشتر آب آنها تبخیر و بلااستفاده است و مردم روستایی نمی‌توانند از آب آنها برای آشامیدنی و کشاورزی بهره‌ خوبی ببرند.

وی افزود: بنیاد مستضعفان در زمینه کرونا ۲۵ میلیارد تومان کمک کرده و برای پیشرفت و آبادانی ۲شهرستان زهک و قصرقند میلیاردها تومان در حال هزینه دارد.

وی گفت: علاوه‌بر این ها ورود بنیاد مستضعفان به اجرای فاز دوم نیروگاه چابهار یعنی بحث سیکل ترکیبی نیز جای قدردانی دارد چون با این اقدام برق بسیاری از مردم بویژه حاشیه نشینان فاقد برق تامین می‌شود.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حاشیه‌نشینی ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر بدون برق، آب و امکانات بهداشتی و مدرسه در چابهار، اظهار داشت: حاشیه نشینی محصول عدم توجه به روستاها بویژه در شهرستان دشتیاری است.

وی افزود: چابهار و دشتیاری پایین‌ترین شاخص‌های دسترسی به آب، بهداشت، آموزش، راه، اجرای طرح هادی و سرانه فضای ورزشی را دارند و توسعه نامتوازن سبب شده حاشیه‌نشینی در چابهار رشدی فزاینده داشته باشد.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای محرومیت زدایی دشتیاری به عنوان سومین پایلوت پیشرفت و آبادانی در سیستان وبلوچستان پس از قصرقند و زهک ورود کند، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد شاهد تحولی جدی و عمران و آبادانی این منطقه محروم و کاهش مشکلات حاشیه نشینی خواهیم بود.

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در جلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: توجه به چابهار بیشتر شده و این گنج پنهان باید به توسعه پایدار برسد تا شاهد بالاترین شاخص‌ها در این منطقه باشیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=143383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.