• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6

احداث بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی سیل زدگان در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 147245
  • 22 دی 1399 - 21:13
احداث بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی سیل زدگان در سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون بازسازی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: مجموع واحد های در حال احداث ویژه سیل زدگان در سیستان و بلوچستان بیش از ۱۶ هزار واحد است.

امین عدیلی معاون بازسازی بنیاد مسکن روستایی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکسال از سیل دی ماه سال ۹۸ در جنوب سیستان و بلوچستان گذشت و این مدت سالی پرتلاش و فرصتی ویژه برای سازندگی در استان سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: بارش باران ۲۱۷ میلی متری سال گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان منجر به آب گرفتگی و محاصره ۷۲۰ روستا در آن منطقه شد که در دو هفته اول پس از سیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان اقدام به برآورد و ارزیابی خسارت کرد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن روستایی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعداد ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد روستایی و ۲ هزار و ۱۵۰ واحد شهری آسیب دیده و حدود ۸ هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر در جنوب استان شناسایی شده است.

عدیلی با اشاره به اینکه مجموع واحدهای احداثی بنیاد مسکن در سیستان و بلوچستان بیش از ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد است، گفت: از مجموع این تعداد تاکنون برای ۹ هزار و ۷۰۰ واحد انعقاد قرار داد شده و مجموعاً در کل استان در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار واحد فوندانسیون اجرا شده و حدود ۶۵۰۰ واحد نیز مراحل پایانی را طی می‌کنند.

وی بیان کرد: مجموع تسهیلات و کمک بلاعوض در نظر گرفته شده برای بازسازی یک هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان بوده که از این رقم ۴۳۳ میلیارد تومان بلاعوض و مابقی تسهیلات با کارمزد ۴ درصد است.

وی با بیان اینکه پراکندگی واحدهای بازسازی نیازمند تشکیلات اختصاصی و هدفمند است، تصریح کرد: گستردگی بازسازی روستایی و شهری و همچنین لزوم نظارت دقیق بر کیفیت سبب شد تا بنیاد مسکن ۱۴۰ ناظر مهندس عمران را طی فراخوان از طریق نظام مهندسی جذب و در ۱۷ شهرستان استان نیز ستاد بازسازی اقدام به تأسیس کارگاه تولید تیرچه بلوک کنند.

عدیلی گفت: با همکاری و اقدام به موقع پژوهشکده سوانح طبیعی با مطالعه ژئومتری در مناطق حادثه خیز و با توجه به دوره‌های ۲۵ و ۵۰ ساله بازگشت سیل کدهای ارتفاعی که در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا با پیاده سازی این کدها و رعایت استانداردهای فنی در احداث واحدهای بازسازی شاهد قطع زنجیره سوانح غیر مترقبه در بلایای طبیعی و کمترین خسارت ممکن باشیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.