• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9

مهمترین مولفه‌های پیشگیری از وقوع جرم در راسک افزایش تولید و اشتغال است

  • کد خبر : 148958
  • 30 شهریور 1400 - 20:35
مهمترین مولفه‌های پیشگیری از وقوع جرم در راسک افزایش تولید و اشتغال است
هاتف سیستان و بلوچستان - فرماندار راسک گفت: مهمترین مولفه‌های پیشگیری از وقوع جرم در مناطق مرزی نظیر راسک افزایش تولید واشتغال پایدار و تثبیت امینت و توجه به تامین امکانات رفاهی مرزنشینان است.

سلیم کدخدا فرماندار راسک در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان های راسک و سرباز اظهار داشت: مهمترین مولفه های پیشگیری تولید وتثبیت امنیت در شرح فراگیر آن شامل جوانب اقتصادی، تولید، اشتغال، توسعه سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌ها برای فعالیت اقتصادی است.

وی افزود: مبارزه برای از بین بردن مخاطرات و جرایم اولویت سوم و نهایی حل این مساله است، موفقیت در پیشگیری به جهت پیچیدگی و ظرافت های این مأموریت مستلزم هماهنگی و تقویت تعاملات بین بخشی و فراسازمانی مستمر و فوق العاده است.

فرماندار راسک ادامه داد: این هماهنگی ها و تفاهم و همسویی بصورت عملی در سطح عالی بین ارکان تقنین، اجرا و قضا و همچنین زیرمجموعه های مربوطه در سطوح میانی ومحلی گسترش و تداوم پیدا کند.

کدخدا گفت: تبیین راهبرد های ۱۲ گانه پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری، تاکید بر ثبت واقعه ازدواج و راهبردهای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اتخاذ تدابیر لازم در راستای پیشگیری از قاچاق سوخت، فرآورده های نفتی و ارزاق معیشتی از ضرورتهاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: چه در آموزه های اسلامی و چه در تجارب موفق علمی و کارشناسی وچه در مشی های منطقی و عقلانی اهمیت امر پیشگیری مقدم بر مقابله است و عمل به موقع مانع مجاب سازی عاملان به عکس العمل خواهد شد.

وی گفت: همانطور که در توصیه دین امر به معروف مقدم بر نهی از منکر دانسته شده است و قطعاً پیش‌بینی، بررسی و ارزیابی زمینه‌های بالقوه و مستعد ارتکاب جرم و اعمال تدابیر واقع بینانه و موثر برای رفع کنترل یا کاهش مخاطره جرم پیشگیرانه خواهد بود، لذا در این مسیر می باید پیش شرط های ارتکاب جرائم را به دقت مورد شناسایی و سنجش قرار داد.

فرماندار راسک خاطر نشان کرد: سه فاکتور میل و انگیزه، ابزار و امکانات و مهارت ها و موقعیت ها و زمینه ها در تحقق یک جرم تأثیر گذار هستند و به اقتضای هر جغرافیا عناصر محوری و عوامل مهم وقوع را نیز باید شناسایی و احصا کرد.

کدخدا ادامه داد: این واکاوی و مطالعه هم در ابعاد قانونی ابهامات وخلأء های احتمالی چه در حوزه های بین بخشی ناهماهنگی ها و بی مبالاتی ها  چه در زمینه انسانی وفرهنگی  ضعف یا عدم آگاهی به مقررات وملاحظات  و چه در بعد سیاسی و اجتماعی توزیع نامناسب منابع و امکانات و فرصت ها  وهم دربعد فردی سابقه واستعداد شخصی و جوانب روانی می باید انجام شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.