• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

فرماندار زرآباد: عرضه نان بی‌ کیفیت به هیچ عنوان قابل قبول نیست

  • کد خبر : 149117
  • 18 مهر 1400 - 8:36
فرماندار زرآباد: عرضه نان بی‌ کیفیت به هیچ عنوان قابل قبول نیست
هاتف سیستان و بلوچستان - فرماندار زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عرضه نان بی کیفیت به مردم به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و اعضای کارگروه باید بازرسی و نظارت مستمری بر عملکرد نانوایی‌های سطح شهرستان داشته باشند.

نعمت الله نجاری فرماندار زرآباد در جلسه شورای آرد و نان زرآباد،اظهار داشت: با توجه به کیفیت پایین نان در این شهرستان اداره صمت نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش خبازان در خصوص پخت نان، خمیرگیری و نحوه استفاده از دستگاه پخت نان هر چه سریعتر اقدام کند.

وی افزود: با توجه به اینکه کاشت محصولات خارج از فصل در زرآباد شروع شده و چهار هزار نفر از شهرستان‌های دیگر در باغات کشاورزی منطقه مشغول به فعالیت هستند لازم است سهمیه جداگانه برای کشاورزی و صیادی زرآباد در نظر گرفته شود.

فرماندار زرآباد با اشاره به بُعد مسافت این شهرستان با مرکز استان ادامه داد: نبود ماشین حمل برای آرد غیرقابل پذیرش است و تعاون روستایی در این خصوص ورود جدی داشته باشد.

وی بیان کرد: ایجاد یک مجتمع صنعتی نان نیاز مبرم شهرستان جدید التاسیس زرآباد است و اداره صمت نسبت به راه اندازی این مجتمع اقدام کند.

نجاری خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد و منظم شورای آرد و نان و نظارت دقیق بتوانیم یکی از خواسته‌های بحق مردم که همان بهبود کیفیت نان است را با کمک یکدیگر بالا ببریم.

لازم به ذکر است، در این نشست مقرر شد، گشت مشترک نظارتی با حضور نمایندگان کارگروه آرد و نان شهرستان( فرماندار ، صمت، مرکز بهداشت، اتحادیه آرد ونان، غله و خدمات بازرگانی)به منظور نظارت بر نحوه پخت نان، کیفیت پخت، رعایت وزن و قمیت مصوب، رعایت مسائل بهداشتی و ارائه گزارش در جلسه بعد آرد نان،برگزاری دوره آموزشی پخت نان و رعایت مسائل بهداشتی توسط فنی و حرفه ای با پیگیری اتحادیه آرد ونان،نصب تابلوی متحدالشکل مشخصات نانوایی در سر درب نانوایی‌ها و استفاده از آب بهداشتی توسط خبازان انجام شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.