• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

گرانی سفره یلدا؛ داغ تر از تب کرونا

  • کد خبر : 149927
  • 30 آذر 1400 - 9:53
گرانی سفره یلدا؛ داغ تر از تب کرونا
هاتف سیستان و بلوچستان _ افزایش افسار گسیخته و سرسام آور قیمت ها در بازار شب یلدا توان خرید را از برخی مردم گرفته، به عقیده آن ها گرانی سفره شب چله داغ تر از تب کرونا است.

محمد قاسمی، معاون امور بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت سیستان و ‌بلوچستان بیان کرد: نظارت ویژه بازار شب یلدا به صورت همزمان با سراسر کشور از ۲۰ آذر ماه آغاز شده است و تا اول دی ماه ادامه دارد، به طور معمول در این ایام بازرسان این سازمان بازرسی ویژه ای را بر اقلام پر مصرف مانند شیرینی، آجیل و میوه انجام می دهند.

وی در خصوص قیمت شیرینی اظهار کرد: اتحادیه قنادی ها درخواست تغییر نرخ کرده بود که مورد موافقت قرار نگرفت و شیرینی ها با نرخنامه قبلی به فروش می رسند، عرضه کنندگان موظف به رعایت آن شده اند و هیچ تغییر قیمتی در این رابطه قابل قبول نیست، اگر در این زمینه تخلفی صورت بگیرد، به طور قطع برخورد خواهیم کرد.

قاسمی با اشاره به وضعیت بازار میوه نیز گفت: بر اساس رصدی که صورت گرفت، متاسفانه نرخ میوه نسبت به سال گذشته تغییر کرده، به گونه ای که قیمت انار که سال گذشته کیلویی ۱۷ هزار تومان به فروش می رسید، در میدان تره و بار به ۲۷ هزار تومان رسیده است، هندوانه نیز که کیلویی ۳ تا ۴ هزار تومان عرضه می شد، این روزها در بازار بالای ۸ هزار تومان نرخ گذاری می شود.

وی با بیان این که سطح عمومی قیمت ها تغییر کرده است، افزود: قیمت هندوانه نسبت به سال گذشته ۱۳۰، انار ۴۰ و پرتقال ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته، ولی از حدود یک ماه قبل بازار میوه به صورت ویژه مورد رصد قرار گرفته و هیچ گونه افزایش غیر منطقی را قبول نکرده ایم.

این مقام مسئول اذعان کرد: بازرسان سازمان صمت و نیروهای تعزیرات حکومتی در میادین میوه و تره بار مستقر هستند، روزانه قیمت ها با هماهنگی اتحادیه مربوطه رصد و نرخ میوه ها بر اساس استان مبدا سنجیده می شود، اگر قیمتی به صورت غیر منطقی افزایش پیدا کند، به طور قطع با متخلفان برخورد می شود.

وی ادامه داد: در سطح واحدهای خرده فروشی نیز این اقدام در حال انجام است، با توجه به فاکتوری که از میدان تره بار دارند، با اعمال درصدهای قانونی باید میوه را عرضه کنند که نظارت بازرسان بر همین اساس است، فاکتورهای غیر واقعی قبول نمی شود و قیمت عرف را حتما در نظر می گیریم.

قاسمی با اشاره به قیمت آجیل هم گفت: این کالا نیز نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت مواجه شده، نرخ بعضی آجیل ها۵۰ تا ۷۰ و برخی اقلام تا ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: متاسفانه سطح عمومی قیمت ها رشد داشته است، با این وجود میزان نرخ گذاری ها در دیگر استان ها نیز بررسی می شود، بر اساس فاکتورهایی که آن ها ارسال می کنند، درصد سود قانونی اعمال و قیمت گذاری می شود. این که مدعی باشیم می توانیم نرخ ها را به میزان سال قبل برگردانیم امکان پذیر نیست.

معاون سازمان صمت افزود: سیستان و بلوچستان استانی مصرف کننده است، چراکه کالای مورد نیاز این خطه از دیگر استان ها وارد می شود، ولی اجازه نمی دهیم که سطح عمومی قیمت غیر منطقی و غیر معقول باشد و موجبات ضرر و زیان مردم را فراهم کند.

وی اضافه کرد: خواهشمند هستیم که مردم در صورت مشاهده موارد خاصی در خصوص تفاوت و افزایش قیمت ها و سایر تخلفات صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ به این سازمان اطلاع رسانی کنند تا با افرادی که حقوق مردم را پایمال می کنند، برخورد کنیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.