• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
9

مانعی بر سر راه سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

  • کد خبر : 150089
  • 13 دی 1400 - 10:47
مانعی بر سر راه سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان وجود ندارد
هاتف سیستان و بلوچستان - حسین مدرس خیابانی گفت: تا کنون هیچ انتصابی در سیستان و بلوچستان تحت فشار و سفارش هیچ کسی در این استان انجام نشده و شخص استاندار تصمیم گیر در این زمینه است.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان وبلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه رسانه نقطه تلاقی صدای مردم و اقدامات مسئولان بوده و نقش مهمی در انعکاس خواسته‌های مردم به دستگاه‌های اجرایی دارند، اظهار داشت: جنگ رسانه‌ ای امروز پررنگ‌تر از جنگ اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه توسط شیاطین و مستکبران بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شروع شده، باید از ظرفیت بی‌بدیل رسانه ها در پاسخگویی به این جنگ استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر تامین آب آشامیدنی از اولویت های در دستور کار و از دغدغه های ملی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: آبرسانی سیار با استفاده از تانکر، حفر چاه‌های حرمک،آبرسانی از چاه نیمه ها با استفاده از انتقال آب از چاه نیمه چهار به یک، استفاده از آب سد زیردان، سد پیشین و سد ماشکید، کف شکنی ۱۵۰ سد، گسترش چاه‌های ژرف، انتقال آب از تهلاب، انتقال آب از دریای عمان و استقرار آب شیرین کن در شهرهای ساحلی از اقدامات مهم در بحث تامین آب آشامیدنی است.

مدرس خیابانی گفت: با توجه به کمبود منابع و اعتبارات دولتی جذب سرمایه گذار در سیستان و بلوچستان از اولویت های مهم استانداری این استان است.

وی تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی کشور با حضور پررنگ در سیستان و بلوچستان می‌توانند زیربناها را توسعه و صنایع مرتبط با خود را تشکیل دهند.

وی بیان کرد: هیچ مانعی بر سر راه سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان وجود ندارد،اگر سرمایه‌گذاری در استان اتفاق افتد معضل بیکاری، معیشت، امنیت و معضلات موادمخدر حل خواهد شد.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد رامشار باید زودتر مستقل شود و سریع از فاز مطالعاتی به فاز واگذاری زمین رود، زیرا این منطقه آزاد پتانسیل خیلی خوبی برای توسعه منطقه دارد.

وی افزود: با وزیر جهاد کشاورزی نامه نگاری شده تا ارز اختصاص یافته یک سال برای ورود موز را به سیستان و بلوچستان اختصاص دهند تا با گسترش باغات موز در جنوب این استان کشور را در زمینه تولید این میوه گرمسیری خودکفا کنیم.

وی اذعان کرد: کارآمدی و شایسته سالاری ملاک انتخاب فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سیستان و بلوچستان بوده در این زمینه تحت فشار هیچ کسی تصمیمی نگرفته‌ ایم.

هیچ انتصابی در سیستان و بلوچستان تحت فشار و سفارشی نبوده است

وی خاطرنشان کرد تا کنون هیچ انتصابی در سیستان و بلوچستان تحت فشار و سفارش هیچ کسی در این استان انجام نشده و شخص استاندار تصمیم گیر در این زمینه است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توزیع اعتبارات در سیستان و بلوچستان بر اساس سند آمایش انجام می شود و این سند به تمام فرمانداران برای اجرا ابلاغ شده است.

مدرس خیابانی ادامه داد: یکی از مزیت‌ها و قابلیت‌های سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه در اطلس تابش خورشید و تونل باد قرار دارد اجرا و احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی و نیروگاه‌های بادی است که پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: دیوار امنیتی در منطقه سیستان مشکلاتی را ایجاد کرده و هجوم ماسه بادی ها عملا نقاطی از این دیوار امنیتی را بی تاثیر کرده که در این زمینه نصب سیم خاردار به شعاع ۶تا ۸ کیلومتر از مرز برای جلوگیری از ورود اتباع بیگانه و موادمخدر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: خطر اومیکرون و سویه جدید کرونا جدی است نباید فریب رنگ آبی نقشه کرونایی در استان را خورد.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: رسانه ها در راستای تشویق و ترغیب مردم به تکمیل دوز دوم و آغاز دوز سوم واکسیناسیون کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.