• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت در خاش برگزار ‌شد

  • کد خبر : 150532
  • 11 بهمن 1400 - 11:30
همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت در خاش برگزار ‌شد
هاتف سیستان و بلوچستان - هشتمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت امروز یکشنبه با حضور مسوولان و علمای شیعه و سنی در سالن اجتماعات تیپ مستقل ۲۸۸ زرهی سرتیپ شهید سلیمان هاشمزهی ارتش در خاش سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت اظهار داشت: در این همایش افزون بر ۲۰۰مقاله علمی ارائه و مقالات برتر مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفتند.

وی افزود: این همایش برای هشتمین سال متوالی به همت دانشگاه آزاد اسلامی خاش و مشارکت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت و سایر ارگانها و نهادها برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: آشنا ساختن اقشار جامعه بویژه استادان، دانشجویان و قشر جوان کشور با ارزش‎‌ها و باورهای عاشورایی و کمک به توسعه و استحکام وحدت و برادری از رویکردها و اهداف مهم برگزاری این همایش علمی و تخصصی بود.

مفتی محمد قاسم قاسمی از اساتید دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان نیز در این همایش اظهار داشت: محبت اهل بیت(ع) در قلب مردم اهل سنت جا دارد و قیام امام حسین(ع)در راستای اجرای عدالت و مقابله با ظلم و ستم و احیای کلمه الله و سنت های گهربار رسول اکرم (ص) شکل گرفت.

وی افزود: واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) یک حقیقت تاریخی بوده و ایشان به عنوان یکی از افراد اهل بیت رسول الله(ص) برای تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی یک الگوی شاخص است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.