• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر زاهدان تا پایان تیرماه امسال آسفالت می‌شود

  • کد خبر : 151481
  • 20 فروردین 1401 - 1:32
۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر زاهدان تا پایان تیرماه امسال آسفالت می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه‌ بر ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر زاهدان که تا پایان تیرماه امسال توسط شهرداری آسفالت می‌شود بنیاد مسکن انقلاب نیز آسفالت معابر حاشیه این شهر را در دستور کار قرار دارد.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر زاهدان اظهار داشت: یکی از ملاک‌های توسعه سیستان و بلوچستان توسعه شهری است به طوریکه همزمان با برنامه‌های توسعه شاخص‌های استان توسعه شاخص‌های شهری نیز دنبال می‌شود.

وی افزود: جلسات متعددی با اعضای شورای شهر و شهردار زاهدان برگزار و ابعاد پروژه‌ها و اولویت‌ها برای شهر زاهدان تهیه شده و این بازدیدها به منظور بررسی میزان پیشرفت پروژه‌های شهری توسط شهرداری است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهرداری زاهدان در چند حوزه از جمله فضای سبز شهری، آسفالت خیابان‌ها و معابر به طور جد کار می‌کند تا کنون ۲۰ معبر را شهرداری زاهدان در حاشیه شهر آسفالت کرده و این روند با سرعت در حال انجام است و مناقصه ۱۰۰ هزار متر آسفالت معابر حاشیه این شهر در این هفته انجام شده است.

مدرس خیابانی گفت: پروژه دیگر شهرداری بازسازی و ایجاد بوستان‌های مختلف در سطح شهر زاهدان است که ساخت ۱۰ پارک بزرگ در دستورکار این شهرداری قرار دارد که حداکثر تا ۲۲ بهمن این ۱۰ پارک بزرگ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: شهرداری زاهدان ۲ پارک را تا عید فطر جهت استفاده شهروندان زاهدانی در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: کار دیگر شهرداری زاهدان ایجاد مبلمان در بلوارهای مهم شهر، نورپردازی، استقرار پایه چراغ، نیمکت شهری و حتی استفاده از نمادهای استان مثل نهال خرما و استفاده از پوشش گیاهی که کمتر آب مصرف می‌کند؛ است.

وی افزود: شهرداری زاهدان همچنین از محل پساب آب در سطح شهر پروژه‌های خوبی دارد که در بحث آبیاری فضای سبز می‌توان از این آبها استفاده کرد.

مدرس خیابانی گفت: نصب تابلوی روزشمار پروژه‌ها که دستور رییس جمهور بوده توسط شهرداری زاهدان عملیاتی شده که انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی و سایر شهرداری‌های استان نیز این اقدام را انجام دهند تا مردم از ابعاد پروژه‌ها آگاهی داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی در شهر زاهدان بخشی از فعالیت‌های کسبه را با مشکل و کندی روبرو می‌کند بنابراین نصب تابلو روز شمار برای این پروژه‌ها نقش مهمی در آگاه سازی شهروندان و کسبه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرار شد با نصب تابلوی دیجیتال بر روی پروژه‌های عمرانی که دستور رییس جمهور نیز است به عنوان یک فرهنگ غالب در اجرای پروژه‌های عمرانی نهادینه شود.

وی بیان کرد: با کارهای خوبی که شهرداری زاهدان در شهر بویژه در مناطق حاشیه شهر کرده ساختار مشخصی تحت عنوان شهردار مناطق حاشیه شهر ایجاد کردند این ساختار برای ما بسیار مهم است تا متولی یک کار مشخص شود.

مدرس خیابانی تاکید کرد: نگهداری شهر زاهدان پُرخرج و نیازمند همراهی مردم است و کارهای عمرانی که شهرداری در مناطق حاشیه شهر ایجاد می‌کند نگهداری آن با مردم است و من این را بارها به شهرداری گفته‌ام اگر در مناطق شهری کارهای زیربنایی انجام دادید که مردم نگهداری کردند آن کارها را با قدرت و شتاب بیشتری ادامه دهید و محله‌هایی هم که نسبت به هزینه کرد شهرداری کم توجهی می‌کنند دیگر شهرداری انگیزه اجرای پروژه‌های شهری را در این مناطق ندارد بنابراین از مردم درخواست داریم حتما همکاری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اقداماتی که شهرداری و فرمانداری زاهدان و سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار در این شهر انجام می‌دهند امیدواریم که در انتهای سال چهره جدیدی از شهر زاهدان را به مردم به نمایش بگذاریم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کار دیگه‌ای که ما در شهر زاهدان شروع کردیم و شهرداری باید کمک کند ما برخی از میادین شهر را در قالب توافق نامه به دستگاه‌های اجرایی دادیم تا خدمات زیباسازی و نورپردازی آنها را انجام دهند و به طور مثال مبلمان شهری، تجهیز و ساخت آن در اختیار پارک علم و فناوری گذاشتیم.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث نامگذاری شعار سال تحت عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»قرارگاه دائمی داریم.

مدرس خیابانی تصریح کرد: خوشبختانه یکی از شرکت‌های دانش بنیان با همکاری شهرداری المان‌هایی که برای جانبازان می‌تواند ایجاد تحرک کند هم نماد دانش و هم المان شهری برای تولید انرژی باشد را در ۲ نقطه شهر زاهدان ایحاد کرده است.

وی بیان کرد: قرار شد یک سوله در شهرک صنعتی در اختیار این شرکت دانش بنیان و سایر شرکت‌های دانش بنیان که برای جامعه هدف اقدامی انجام می دهند قرا گیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.