• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

هند خواستار ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادرش و چابهار است

  • کد خبر : 152634
  • 11 مرداد 1401 - 14:19
هند خواستار ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادرش و چابهار است
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون امور بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در همایش روز چابهار که به میزبانی وزارت بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های دولت هند برگزار شد درخواست ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر هند و چابهار مورد بررسی قرار گرفت.

حسین شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در همایش روز چابهار که به میزبانی وزارت بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های دولت هند و با حضور شرکت‌های فورواردر هندی، نمایندگان بخش‌های خصوصی این کشور و سفرای کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان در بمبئی هند برگزار شد درخواست ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر هند و چابهار و تسهیل در صدور بارنامه های حمل و نقل زمینی و دریایی و مشکلات در خصوص فرآیند نقل و انتقال کالا مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این همایش نمایندگان سیاسی کشورها ضمن اشاره به اهمیت بندر چابهار و آمادگی کشورهای متبوع به استفاده از بندر چابهار در انتقال و ترانزیت کالا تأکید داشتند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: درخواست ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر هند و چابهار، تسهیل در صدور بارنامه‌های حمل و نقل زمینی و دریایی و سهولت قوانین و الزامات قرنطینه نباتی در انتقال و ترانزیت محموله‌های باغی و کشاورزی از موضوعات مطرح شده و مورد درخواست شرکت‌های بخش خصوصی، خصوصا انجمن شرکت‌های فورداردری هند در این همایش بود.

شهدادی گفت: در بخش دوم همایش که با حضور نمایندگانی از گمرک، بانک‌ها و شرکت‌های حمل و نقل و صاحبان کالا برگزار شد مشکلات این بخش نیز در فرآیند نقل و انتقال کالا مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این همایش برای اولین بار در خارج از کشور و توسط یک وزارتخانه خارجی برگزار شده، افزود: استقبال خوب بخش‌های خصوصی، وزارت کشتیرانی هند از این همایش گواهی بر اهمیت بندر چابهار در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی است.

این همایش با حضور نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی به ریاست جلیل اسلامی، عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، دبیر و اعضای هیات مدیره انجمن کشتیرانی ایران، نمایندگانی از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیران بخش‌های خصوصی در حوزه مدیریت عملیات بندری بنادر کشور امروز در بمبئی هند برگزار شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.