• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

۱۰۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومان طی هفته دولت در سیستان وبلوچستان افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 152844
  • 30 مرداد 1401 - 13:17
۱۰۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومان طی هفته دولت در سیستان وبلوچستان افتتاح می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکهزار طرح با هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات ساخت ۲۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومان نیز آغاز می‌شود.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با وجود ظرفیت های فوق العاده خوب اما در زمینه زیرساختی نیازمند فعالیت هایی است که باید براساس آن اولویت ها را تعیین کرد.

وی افزود: دفترچه نقشه راه توسعه استان تعیین و سه اولویت اصلی شامل آب، راه و مرز مشخص شده و چند حوزه دیگر نیز مانند فضاهای آموزشی، درمانی، اشتغال و غیره نیز تعریف شده که همه طرح های پیش بینی شده بر پایه اشتغال به عنوان مساله اول کشور و استان پیش بینی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به طرحهای هفته دولت بیان کرد: یکهزار طرح با هشت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد و عملیات ساخت ۲۰۰ طرح با سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد تومان نیز آغاز می شود که این ارقام چهار برابر طرح های هفته دولت سال گذشته است.

مدرس‌خیابانی گفت: در پروژه های عمرانی نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده که راه آهن زاهدان – چابهار از جمله آنهاست و در صورت راه اندازی، کریدور شمال به جنوب متصل خواهد شد و اثر خوبی دارد، در حوزه راه بالغ بر ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی افتتاح و ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می شود.

وی تصریح کرد: ۱۲۷ مصوبه در سفر رییس جمهور به تصویب رسید که ۲۹ مصوبه به صورت کامل اجرا شده و ۱۱ مصوبه در دست پیگیری است و تقریبا ۷۰ درصد مصوبات سفر رییس جمهور در حال اقدام یا انجام است.

وی ادامه داد: چهار حادثه در این مدت شامل سیل دیماه ۱۴۰۰ در کنارک، سیل جنوب و مونسون در استان اتفاق افتاد که در بخش کنارک از محل ماده ۱۷، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برآورد خسارت شد و در حوزه کنارک کمک های زیادی صورت گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ مسکن بازسازی شد و در باران اخیر در طرح جمع آوری آبهای سطحی کمترین آسیب وارد شد.

وی اضافه کرد: براساس آخرین برآوردها بین ۶ تا هشت هزار میلیارد تومان در سیل اخیر استان خسارت وارد و ۲ هزارو ۳۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده اما میزان خسارت استان به دلیل پهناور بودن بالا است.

وی ادامه داد: شمال سیستان و بلوچستان نیز از لحاظ خشکسالی دچار خسارت شده و در حال مکاتبه برای برآورد خسارت هستیم و امیدواریم موضوع اشتغال در سیستان حل شود.

مدرس خیابانی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دولت انقلابی و مردمی در جهت تامین آب پایدار استان گفت: بالغ بر ۱۰۰ حلقه چاه در سراسر استان حفر، لایروبی و تجهیز شده که ۱۰ حلقه چاه در حرمک است و از محل این ۱۰۰ چاه هزار لیتر افزایش آب بر ثانیه خواهد بود.

وی افزود: شیرین سازی ۱۵ هزار مترمکعب آب شیرین کن در زاهدان، ۸۱ روستا در اجرای طرح جهاد آبرسانی و سد شهری کور با مخزن ۱۰۰ میلیون مترمکعب در هفته دولت افتتاح می شود.

وی انتقال ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب از چاه نیمه شماره چهار به سه و ۲ به یک و حفر چهار حلقه چاه ژرف با خط انتقال ۶/۶ کیلومتری یک حلقه از این چاهها از دیگر طرح های اجرا شده دولت است.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان به استان و نصب آب شیرین کن ۲۵ هزار مترمکعبی در سواحل از جمله برنامه های هفته دولت است.

مدرس خیابانی اجرای ۸۵۰ کیلومتر خط انتقال آب شهری و روستایی را از دیگر اقدامات یکساله دولت سیزدهم در استان عنوان کرد و افزود: تامین آب پایدار استان از چند مسیر شامل دریای عمان، حفر چاه، دریافت حق آبه هیرمند و توزیع آب با تانکرهای سیار در حال انجام و پیگیری است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۰ میلیون متر مکعب از حق آبه هیرمند وارد سیستان شده و امیدواریم طرف افغانستانی به تعهدات خود پایبند باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶۴ دستگاه پل در یکسال گذشته به اجرا در آمده که هشت دستگاه آن پل بزرگ است که چهار پل تکمیل و بقیه در دست اقدام است.

وی افزود: ۲۰ نقطه حادثه خیز در یکسال گذشته در استان حذف شده، ۲۲۰ کیلومتر خط انشعاب گاز شهری، ۶۵۰ کیلومتر گازرسانی شهر و روستا، گازرسانی به ۱۲۵ روستا و واگذاری ۲۸ هزار مشترک در این یکسال اضافه و ۱۱ کارخانه صنعتی نیز گازدار شده اند، در هفته دولت گاز رسانی به چهار شهر زابل، بزمان، محمدان و بمپور افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: یکهزارو ۱۰۰ هوتک در چابهار داریم و اکثر تلفات نیز در این حوزه است که وزارت نفت یک و نیم میلیارد تومان برای ساماندهی آنها به بنیاد مسکن اختصاص داده و ۱۰۰ هوتک در چابهار در اولویت قرار دارد.

مدرس خیابانی اظهار داشت: ۲۸۴ کیلومتر خط شبکه برق روستایی، برق دار شدن ۱۱ روستا، افزوده شدن بیش از ۲۰۰ مگاوات برق، نصب چهار پست فوق توزیع در استان از جمله اقدامان دولت در بخش برق است و۳۲۰ مگاوات تولید انرژی های تجدیدپذیر است که در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

وی گفت: واردات دام در سیستان و بلوچستان افزایش چشمگیری داشته و ۴۱۰ هزار تن برنج نیز وارد شده است، در واقع می توان از مرزهای شرقی گوشت و برنج مورد نیاز را تامین کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات و تلاشهای انجام شده در زمینه ساخت مدرسه اظهار داشت: یکهزار و ۴۰۰ کلاس درس در مدت یکسال تحویل، ۳۰ مدرسه شبانه روزی و ۳۴ هنرستان فنی و حرفه ای در هفته دولت تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: همچنین یکهزارو ۶۰۰ کلاس درس تا پایان امسال تحویل داده می شود.

مدرس خیابانی اضافه کرد: ۲ هزارو ۲۰۰ کلاس به سیستم گرمایشی و ۲ هزارو ۴۰۰ کلاس به سیستم سرمایشی تجهیز شده و بیش از سه هزار کلاس درس نیز به کامپیوتر و پرینتر مجهز شده است.

وی ادامه داد: هشت مدرسه نیز در حاشیه شهر زاهدان راه اندازی خواهد شد که ۲ مدرسه قبل مهر و ۲ مدرسه تا آبانماه تحویل داده می شوند.

مدرس خیابانی گفت: به مناسبت هفته دولت حدود چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی تحویل و افتتاح و عملیات ساخت هشت هزارو ۳۰۰ واحد مسکونی نیز آغاز می شود، این در حالیست که اداره راه و شهرسازی جنوب استان در طرح نهضت ملی مسکن رتبه اول کشور و اداره راه و شهرسازی شمال استان رتبه دوم را کسب کرده اند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه ورزش نیز ۷۷ فضای باز و روباز ورزشی در یک سال دولت سسیزدم در استان تحویل داده شده که چهار مورد آن زمین چمن بزرگ است و ۲ سالن بزرگ در چابهار و زابل تا مهرماه سالجاری راه اندازی خواهد شد.

وی برگزاری ۲۵۹ مسابقه و رویداد ورزشی در سطوح ملی و بین المللی و پرورش ۲۳۳ قهرمان ملی و بین المللی در یک سال فعالیت دولت انقلابی و مردمی را از افتخارات سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

مدرس خیابانی با اشاره به اقدامات حوزه بهداشت و سلامت اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان ۱۱۳ تخت بیمارستانی به تخت های قبلی اضافه شده، سه مرکز بزرگ تجهیز، ۳۷ مرکز بهداشت و ۲۸ پایگاه اورژانس جاده ای راه اندازی شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.