• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

رئیسی رئیس جمهور ایران به نیویورک می‌رود

  • کد خبر : 153072
  • 23 شهریور 1401 - 13:54
رئیسی رئیس جمهور ایران به نیویورک می‌رود
هاتف سیستان و بلوچستان - سفر ابراهیم رئیسی به نیویورک تایید شد. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌رود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره شایعات مربوط به صادر نشدن ویزا برای رئیس‌جمهوری جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک آمریکا، اظهار داشت: اجازه دهید توضیح موارد مربوط به سازمان ملل را برای بعد از سفر ازبکستان بگذاریم. آقای رئیسی قصد حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را دارد و مقدمات این امر هم انجام شده است.

رئیس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه رئیس جمهوری قصد حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را دارد اعلام کرد که مقدمات این امر هم انجام شده است.

غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به سفر ابراهیم رئیسی به ازبکستان، بیان کرد: این سفر چندوجهی است. هم یک سفر دوجانبه در ازبکستان انجام می‌شود و هم وزرای همراه وی با همتایان خود در آن کشور دیدار خواهند کرد.

وی افزود: جلسات مربوط به کمیسیون مشترک دو کشور برگزار می‌شود و حدود ۱۸ سند و تفاهم همکاری بین دو کشور به امضاء می‌رسد.

اسماعیلی گفت: بعد دیگر سفر ملاقات‌های دوجانبه‌ای است که با سران کشورهای حاضر در اجلاس شانگهای انجام می‌شود، از جمله رئیس‌جمهوری روسیه، چین و سایر روسای جمهوری حاضر در این اجلاس می باشد.

رئیس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: بعد سوم این سفر که اصل آن است، شرکت در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی شانگهای است که یک سازمان مهم منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود. همچنین چون فرایند عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان کلیاتش به تصویب رسیده است و امسال هم سند عضویت جمهوری اسلامی ایران براساس مصوبه هیات وزیران به تصویب آنان رسیده است، از سوی وزیر خارجه ایران و وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان شانگهای به امضاء می‌رسد و یک موفقیت خوبی برای ما خواهد بود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.