• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

تصویری از رهبرانقلاب در لباس اهالی سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 153290
  • 24 مهر 1401 - 10:12
تصویری از رهبرانقلاب در لباس اهالی سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان - روایتی از فعالیت ایشان به همراه عکسی از رهبر انقلاب با لباس بلوچی

 

رهبر انقلاب بارها در زمان شاه به خاطر فعالیت‌های انقلابی دستگیر و به زندان‌های ساواک فرستاده شدند.کمک رهبر معظم انقلاب به مردم سیل زده قوچان و همچنین ارسال پیام تسلیت و برگزاری مراسم یادبود فرزند امام (ره)، بهانه‌ای برای ماموران ساواک شد تا در ۲۳ آذرماه سال ۱۳۵۶ به منزلشان حمله و ایشان را دستگیر کردند. تنها ۵ روز بعد از دستگیری و در ۲۸ آذرماه سال ۱۳۵۶ نیرو‌های ساواک رهبر انقلاب را به سه سال اقامت اجباری در ایرانشهر تبعید کردند.

حجت‌الاسلام‌سید حسین مطهری یزدی یکی از روحانیون مبارز و مبلغ اندیشه‌های امام خمینی در کتاب خاطرات خود می‌گوید: «زمانی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به چابهار و ایرانشهر تبعید شده بودند ایشان را می‌شناختیم و به ملاقات ایشان نیز می‌رفتیم. در آن موقع آقای راشد یزدی و حجتی کرمانی در آنجا تبعید بودند.

 

آیت‌الله خامنه‌ای فعالیت چشمگیری در آن زمان داشتند؛ مثلاً برای سیل‌زدگان و قحطی‌زدگان آنجا پول جمع می‌کرد، برای آیت‌الله صدوقی در یزد و آیت‌الله بهاء‌الدین محلاتی در شیراز نامه می‌‍‌نوشتند و درخواست کمک برای فقرای آن منطقه می‌کردند.

ایشان گاهی هم لباس بلوچی می‌پوشیدند و به روستا‌ها سر می‌زدند. در بحث وحدت شیعه و سنی هم در کنار آیت‌الله کفعمی فعالیت می‌کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.