• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

باآمریکایی ها برای تبادل زندانیان موافقت مکتوب امضا کرده‌ ایم

  • کد خبر : 155292
  • 22 اسفند 1401 - 12:41
باآمریکایی ها برای تبادل زندانیان موافقت مکتوب امضا کرده‌ ایم
هاتف سیستان و بلوچستان - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مشکل اصلی در زمینه تبادل زندانیان با آمریکایی ها به خودشان مرتبط است و ما این آمادگی رو داریم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: موضوع تبادل زندانیان به عنوان یک موضوع انسان دوستی در صورتی که طرف آمریکایی نسبت به این امر واقع بین باشد قابل انجام می باشد.

وی افزود: در ماه مارس سال گذشته میلادی توافق مکتوبی بین طرفین در این زمینه صورت گرفته و از سوی نماینده رسمی آمریکا نیز این توافق امضا شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد توافق اخیر ایران و عربستان در پکن بیان کرد: وزارت امور خارجه دو کشور ایران و عربستان در حال فراهم کردن مقدمات تماس و دیدارهای دو وزیر امور خارجه تهران و ریاض هستند و امیدواریم که با توجه به برنامه‌ریزی‌ ها و حسن نیتی که وجود دارد در آینده بسیار نزدیک این موضوع محقق شود.

کنعانی با بیان این که برنامه ریزی‌ ها در این زمینه در کانال‌ های دیپلماتیک در حال انجام است و توافقات صورت گرفته در این زمینه در زمان مقتضی اعلام خواهد شد در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا دیدار وزرای خارجه دو کشور در کشور ثالثی خواهد بود یا در تهران و ریاض گفت: در مورد این موضوعات توافق صورت گرفته است و در زمان مقتضی اعلام خواهد شد و مانعی برای دیدار و گفتگوی مستقیم وزرای خارجه دو کشور در دو کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه توافق اخیر ایران و عربستان بازتاب بسیار مثبتی در زمینه‌های مختلف داشته و شاهد استقبال گسترده از این توافق از سوی کشورهای مختلف بوده‌ایم، تصریح کرد: این تحول مثبت می تواند در ارتباط با دیگر کشورهای منطقه از جمله بحرین اتفاق بیفتد و باید به مسیر دیپلماسی اعتماد بیشتری داشته باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد خبر منتشر شده به نقل از وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه چین به دنبال برگزاری نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس با مقامات ایران در پکن است و آیا این خبر از سوی ایران تایید می‌شود؟ گفت: من نمی‌توانم این موضوع را با این جزئیات تایید کنم. آنچه که در مورد نقش آفرینی دولت چین مطرح هست و حائز اهمیت بود نقش‌ آفرینی این کشور در از سرگیری روابط ایران و عربستان برای رفع سوء تفاهم‌ ها بود و این موضوع محقق شد.

وی ادامه داد: فارغ از اینکه در مورد برگزاری این نشست توافق شده یا نشده ما از هرگونه تحول دیپلماتیک که می‌تواند به همگرایی سیاسی کمک کند ،استقبال می‌کنیم چرا که همگرایی سیاسی به تحقق منافع اقتصادی کشورها نیز کمک می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک معاونین وزرای خارجه ایران و سوریه ،ترکیه و روسیه در مسکو شرکت می‌کند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.