• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
13

هدیه مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان رسید

  • کد خبر : 15683
  • 13 دی 1396 - 12:51
هدیه مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان رسید
هشت تانکر آبرسانی سیار، هدیه مقام معظم رهبری برای روستاهای چابهار روز گذشته طی مراسمی مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در مراسم بهره برداری از این تانکرها که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در چابهار برگزار شد با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به سواحل مکران و مشکلات مردم این منطقه گفت: شیرین سازی آب دریا و استحصال آب از دریا به عنوان مطمئن ترین منبع بهترین و کم هزینه ترین راه برای رفع مشکلات بی آبی و تامین آب، شرب، کشاورزی و صنعت محسوب می شود.
اسماعیل نجار افزود: 25 میلیارد تومان اعتبار برای استحصال آب های ژرف پیش بینی شده است چرا که استفاده از آن تنها راه نجات از بی آبی در کشور است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز گفت: 10 دستگاه تانکر برای تقویت ناوگان آبرسانی سیار روستایی از سوی دفتر مقام معظم رهبری به مردم چابهار اختصاص پیدا کرد که هشت دستگاه به استان رسید.
عبدالاحد ریگی افزود: برای خرید این تانکرها 21 میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران هزینه شده است که برای آبرسانی سیار به مردم این شهرستان استفاده می شود.
وی ادامه داد: آبرسانی برای 14 هزار و 637 نفر از مردم 406 روستا با تانکر و به صورت سیار انجام می شود که 36 روستای دیگر نیز متقاضی آبرسانی با تانکر هستند. این اقدام با 49 دستگاه تانکر دولتی و استیجاری انجام می شد که هشت دستگاه به آن اضافه شد و دو دستگاه دیگر هم به زودی در اختیار این شرکت قرار می گیرد.
وی با بیان این که 77  درصد مردم چابهار به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند خاطرنشان کرد: 18 دستگاه تانکر جدید برای تقویت آبرسانی سیار در این شهرستان نیاز است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=15683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.