• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
11

۳۹۷ کیلومتر راه خاکی قصرقند چشم انتظار آسفالت / ۹۳ روستا فاقد شبکه آبرسانی آب شبانه روزی

  • کد خبر : 157041
  • 07 خرداد 1402 - 11:01
۳۹۷ کیلومتر راه خاکی قصرقند چشم انتظار آسفالت / ۹۳ روستا فاقد شبکه آبرسانی آب شبانه روزی
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست فرمانداری شهرستان قصرقند گفت: 711 کیلومتر راه در سطح شهرستان قصرقند وجود دارد که هم اینک 397 کیلومتر راه روستایی خاکی و نیازمند آسفالت هستند و متاسفانه بعد از راه‌ها بیشترین مشکلات در حوزه آب است که 93 روستا فاقد شبکه آبرسانی شبانه روزی هستند.

احمدرضا هاشمزهی در جلسه شورای اداری شهرستان قصرقند اظهار داشت: بیشترین مشکلات مردم این شهرستان در حوزه راه، آب و برق است و مناطقی نظیر کاجو با ۲۶ روستا مسیر راه آنها از طریق رودخانه است که در کمترین بارندگی و جاری شدن سیلاب مسیر مسدود و فقط امدادهوایی امکانپذیر است.

وی بیان کرد: علیرغم آب زیرزمینی فراوان متاسفانه مدیریت آب و فاضلاب سیستان توجهی به حل مشکلات مردم ندارد و توان پیگیری مطالبات مردم را ندارد بیشتر مردم ناراضی هستند.

وی ادامه داد: در روستاهایی نظیر حاجی آباد در چند متری رودخانه کاجو هفته ای یک بار آنهم در حد چند ساعت آب تحویل می شود که این موارد نارضایتی شدیدی ایجاد کرده و باید شخضا مدیرعامل آب و فاضلاب فقط از همین روستای حاجی آباد بازدید تا عمق فاجعه بی آبی را لمس کنند.

وی بر حل مشکلات حوزه آب و فاضلاب و بهره مندی ۱۰۰ مردم شهرستان قصرقند از آب شبانه روزی و پایدار تاکید کرد و افزود: اینکه آب موجود باشد و مسوولان نتوانند شبکه آبرسانی ایجاد و چاه حفر کنند و به مردم آب شبانه روزی بدهند واقعا جای تاسف دارد.

سرپرست فرمانداری قصرقند افزود: مسوولان شهرستان قصرقند در دولت مردمی آیت الله رئیسی باید فقط برای خدمت بی منت به مردم تلاش کنند و با ارتباط مستمر و قوی با مدیران بالادستی و با گرفتن اعتبارات ملی و استانی و اجرای پروژه های مختلف امید را دل مردم ایجاد کنند.

هاشمزهی افزود: در همن جلسه اعلام می کنم مدیر بدون برنامه و مسوولی که حتی از حوزه کاری اش اطلاعات و آمار و شاخص های لازم و مشکلات را ندانند که چگونه امورات را پیگیری کنند را نمی خواهم.

وی تصریح کرد: در مرحله اول مسوولان فعلی ادارات قصرقند تا چند ماه فعالیت کنند چون من برای تغییر مدیران نیامده ام هدف من فقط کار و آبادانی شهرستان محروم قصرقند است اگر بعد از مدتی برخی ها نتوانستند با برنامه های دولت مردمی خودشان را هماهنگ و همراه کنند خودش باید خداحافظی کنند تا مدیران تازه نفس و با انگیزه معرفی و برای آبادانی بیشتر شهرستان قصرقند گام بردارند.

وی گفت: یقین می دانم اگر مسوولان شهرستان قصرقند با برنامه درست حرکت کنند می توانند برای حل مشکلات و برای رشد و تعالی شهرستان می توانند گام های خوبی بردارند.

وی ادامه داد: از تک تک مدیران کل سیستان و بلوچستان درخواست می کنند شخصا سفری به شهرستان قصرقند داشته باشند و مسائل و مشکلات را بررسی و در جهت رفع آنان گام بردارند.

وی از مدیرعامل برق سیستان  بلوچستان خواست برای کاهش هزینه های تعرفه برق اقدامات لازم را انجام دهند تا ۹ ماه گرمسیری نوع یک اعلام و شاهد صدور فیش های نجومی نباشیم.

سرپرست فرمانداری قصرقند تصریح کرد: برای خدمت صادقانه به شهرستان قصرقند آمده ام امیدوارم با همراهی و همگامی قشرهای مختلف مردم و مسوولان بتوانیم در پیگیری مطالبات و مشکلات مردم موفق باشیم و در روز خداحافظی رضایت مردم را جلب کنیم و توسعه را به ارمغان بیاوریم.

بازگشایی راه کاجو موجب اتصال قصرقند به بخش کیشکور و ایرانشهر می شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان قصرقند نیز اظهار داشت: بیش از ۱۲ هزار نفر اهالی کاجو قصرقند در ۲۶ روستا بیش از ۴۰ سال در انتظار آسفالت ۳۰ کیلومتر هستند و چنانچه این جاده تکمیل شود شهرستان قصرقند به بخش کیشکور سرباز و همچنین از طریق بخش آهوران به شهرستان ایرانشهر متصل می‌شود.

محمدکریم عزیزی افزود: ۷۶ روستا با ۲۱ هزار نفر از اهالی بخش تلنگ به مرکز شهرستان قصرقند راه ارتباطی ندارند و برای انجام یک امورات اداری باید سه شهرستان چابهار، کنارک و نیکشهر را با حدود ۳۰۰ کیلومتر مسیر دور بزنند تا به شهرستان قصرقند برسند.

وی گفت: متاسفانه در طول ۱۰ سال اخیر و پس از ارتقای قصرقند به شهرستان مردم بخش تلنگ با مشکلات زیادی مواجه هستند و مردم با هزینه های فراوان و به جان خریدن حوادث گوناگون تردد می کنند.

وی ادامه داد: مسوولان برای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم بیشتر تلاش کنند و نباید مردم را ناامید کنند متاسفانه مردم شاهد کلنگ زنی بیمارستان قصرقند طی سه مرحله بودند و این پروژه همچنان بلاتکلیف است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قصرقند گفت: متاسفانه به یک پیمانکار چند میلیارد تومان پول دادند برای ساخت بیمارستان ولی متاسفانه ایشان فقط چند دستگاه سنگین برای خود گرفت و یک سنگ شکن(کارخانه شن و ماسه) و فروش سوخت آنها تعطیل کرد و رفت و مردم همچنان بدون پزشک و تجهیزات و حتی یک تخت بیمارستانی ندارند.

عزیزی ادامه داد: چرا دستگاههای نظارتی به برخی از ترک فعل ها و مسائل و مشکلات ورود نمی کنند و مسوولی که صدها مشکل برای مردم ایجاد کرده را برخورد نمی کنند.

وی گفت: مرکز درمان بستر دمبیگان قصرقند با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان هزینه همچنان برای خدمات رسانی بلاتکلیف است و قرار بود شبانه روزی شود ولی انجام نشده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان توان تامین تخت های بیمارستانی، پزشک و متخصص را ندارد چرا پزشک شهر ساربوک بنام پورمعمار که حتی مطب در حد یک درمانگاه شبانه روزی افتتاح کرده بود را با سختگیری و پرونده سازی واهی فراری دادند چرا مسوولان و به ویژ] وزارت بهداشت این موارد را پیگیری نمی کنند.

وی بیان کرد: تعرفه های سنگین و کمرشکن برق و فیش های نجومی مردم شهرستان قصرقند را کلافه کرده است، چرا کسی پیگیری نمی کند.

۹۶ روستای قصرقند فاقد طرح هادی هستند

وی بیان کرد: ۹۶ روستای شهرستان قصرقند فاقد طرح هادی و کاربری های سطح روستا مشخص نشده است.

عضو هیات رئیسه شورایعالی کشور ادامه داد: چرا برخی مسوولان با شعارهای رنگارنگ به مردم قول می‌دهند و به وعده‌ها عمل نمی‌کنند و این کار آنان موجب ناامیدی مردم و بدبینی می‌شود

شهرستان قصرقند با کمبود اعتبار در حوزه آبرسانی مواجه است و حتی آب و فاضلاب توان تامین ۱۰۰ متر لوله برای حل مشکلات روستای دمبیگان قصرقند را ندارد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان قصرقند نیز گفت: متاسفانه در حوزه آب رسانی و تکمیل طرح ها و بهره مندی مردم از آب شبانه روزی با کمبود شدید اعتبارات مواجه هستیم و اگر اعتبار لازم تخصیص پیدا کنند در چند ماه آب شبانه روزی برای مردم را تامین می کنیم.

سعید عزیزی افزود: نیاز به تانکر آبرسانی است و ناوگان فرسوده نمی توانند بصورت مطلوب خدمات رسانی کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.