• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
9

جمعیت 327 هزار نفری حاشیه شهر زاهدان نیازمند خدمات آموزشی و بهداشتی

  • کد خبر : 15746
  • 16 دی 1396 - 9:06
جمعیت 327 هزار نفری حاشیه شهر زاهدان نیازمند خدمات آموزشی و بهداشتی
سرپرست فرمانداری زاهدان گفت: با توجه به اینکه جمعیت 327 هزار نفری در حاشیه شهر زاهدان زندگی می‌کنند، این مناطق نیازمند راه‌اندازی مراکز آموزشی و بهداشتی هستند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، عبدالرحمن شهنوازی در شورای اداری شهرستان زاهدان بیان کرد: با وجود امکانات مالی، نرم افزاری و سخت افزاری اندک، شهرداری زاهدان اقدام به احداث دو مرکز فرهنگی و هنری در مناطق محروم کرده است، اما این تعداد مرکز فرهنگی کم است و نیازمند کمک همه دستگاه‌ها برای ایجاد مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی بیشتری در این نقطه از شهر هستیم.
وی بیان کرد: زاهدان با وسعت هفت هزار و400 هکتار و جمعیتی بیش از 761 هزار نفر از لحاظ حاشیه نشینی با اشغال دو هزار و300 هکتار به عنوان دومین شهر کشور محسوب می‌شود که بیشترین جمعیت حاشیه نشین را در خود جای داده است، بنابرین باید با کمک همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور و برنامه ریزی درست برای کنترل و جلوگیری از گسترش آن تلاش بیشتر کرد.
سرپرست فرمانداری زاهدان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از افتخارهای این مناطق، شهدای آن است، افزود: در آینده نزدیک با تامین اعتبار لازم، بزرگترین مرکز تفریحی و فرهنگی زاهدان در حاشیه شهر احداث خواهد شد.
شهنوازی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این مناطق، نبود مراکز فنی و حرفه‌ای بوده که نیاز است برای آن فکری شود تا جوانان این مناطق با یادگیری حرفه مورد نظر برای خود شغل ایجاد و درآمدی کسب کند، زیرا این موضوع به کاهش ناهنجاری ها و بسیاری از مشکلات این مناطق کمک زیادی می‌کند.
وی افزود: البته اقدام های زیادی در این مناطق انجام شده و مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی احداث و راه اندازی شده یا در حال ساخت است که در صورت تامین بودجه بیشتر سرعت کارها بیشتر می‌شود.
وی تصریح کرد: احداث مدارس، بهسازی کانال های آب های روان، بازسازی بازارچه های محلات و بافت قدیم محلات حاشیه شهر، ایجاد پارک و سالن ورزشی از جمله اقدام هایی است که در مناطق حاشیه شهر زاهدان انجام شده است.
شهنوازی همچنین با تاکید بر اینکه احداث فرهنگ سرا و توسعه زیرساخت‌ها در روستاها هم برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها ضرورت است، گفت: بیش از 10 مرکز فرهنگی و 24 هزار دانشجو در دانشگاه‌های زاهدان مشغول تحصیل هستند که این شهر را به یکی از بزرگترین شهرهای دانشجویی تبدیل کرده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=15746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.