• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
3

سکونت ۲۰ میلیون نفر تا سال ۱۴۲۵ در مناطق ساحلی ایران

  • کد خبر : 157625
  • 01 تیر 1402 - 12:02
سکونت ۲۰ میلیون نفر تا سال ۱۴۲۵ در مناطق ساحلی ایران
هاتف سیستان و بلوچستان - دستیارویژه وزیر راه وشهرسازی گفت: در افق ۲۵ساله که از سال ۹۹تا 1425 می توانیم حدود ۲۰ میلیون نفر را در سواحل کشور و به ویژه سواحل مکران ساکن می شوند که تسریع این امر نیاز به خرد جمعی دارد.

روح الله اکبری در سفر به چابهار در گفت و گو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح هم پیوندی ۲۷ استان کشور با محوریت اقتصاد دریامحور، درسواحل جنوبی کشور می تواند در عملی شدن منویات مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران گام مثبت بوده که سرعت توسعه را دوچندان می کند.

دستیارویژه وزیرراه وشهرسازی در این باره گفت:باتوجه به ظرفیت نوار ساحلی در شمال وجنوب کشور که حدود۵هزار۸۰۰کیلومتر است حدود ۴ هزار ۸۰۰ کیلومتر در جنوب کشور از سیستان وبلوچستان تا بوشهر قرار دارد که خود ظرفیت بی بدیل خداوندی است که می تواند در توسعه کشور ایفای نقش کند.

اکبری افزود: سواحل جنوب کشور جذابیت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی وخارجی دارد واز این همین جا از تمامی سرمایه گذاران دعوت به همکاری می کنیم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:در راستای منویات مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران وتاکیدات ریاست محترم جمهوری درشورای عالی مسکن وبرنامه های مصوب بالا دستی در آمایش سرزمین یه افق و چشم انداز بسیار خوبی برای استفاده حداکثری از جمله سکونت گاه ها برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای این سکونت باید سرمایه گذاری مرتبط با دریا و اقتصاد دریا محور را در اولویت کاری قرار دهیم افزود: برای این منظور طرح هم پیوندی سایر استان ها باچهار استان واقع در نوار ساحلی جنوب بخشی اجرایی وسایر بخش ها در حال اجرایی شدن است که این خود انقلابی در حوزه مسکن با نگاه دریا محور خواهدبود.

وی تصریح کرد:برنامه ریزی بسوی سمتی است که سرمایه گذاران بومی و ۲۷ استان کشور بتوانند در ۲۷ نقطه سواحل جنوبی درپیشبرد اهداف ملی برنامه توسعه ای داشته باشند تا گنج پنهان منطقه رونق بین المللی به خود بگیرد.

دستیار ویژه وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد:در شهرهای وشهرک های جدید بویژه در نوارساحلی در بحث انرژی وآبزی پروری وکشاورزی ومیوه های خاص این منطقه ولجستیک وعلم وفناوری برنامه های بلند مدت در نظر گرفته شده است که با عملیاتی شدن این موارد در پهنه سکونتگاهی شاهد تحول شگرف خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.