• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
5

شهر جدید تیس، اولین شهر جدید ساحلی نسل نو در ایران

  • کد خبر : 157631
  • 01 تیر 1402 - 12:04
شهر جدید تیس، اولین شهر جدید ساحلی نسل نو در ایران
هاتف سیستان و بلوچستان - شهر جدید تیس بین شهرهای کنارک و چابهار و اولین شهر جدید ساحلی نسل نو ایران است که در فاز اول ۱۵۰ هزار نفر را در خود جای خواهد داد.

شهر جدید تیس، شهری بین شهرهای کنارک و چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان با مساحت ۴ هزار ۳۰۰ هکتار، اولین و مدرن ترین شهر ساحلی نسل نو ایران که در فاز اول ۱۵۰ هزار نفر در خود جای خواهد داد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازید از شهر جدید تیس گفت: سیستان وبلوچستان پیشرو در ساخت نهضت ملی مسکن بوده و شهر جدید تیس شهری مدرن ودوستدارمحیط زیست است.

روح الله اکبری بااشاره به تجربه جهانی سیاست های شهرهای جدید از سیاست های اضطراری به پاسخ مسکن گفت: شهر جدید تیس در جنوب سیستان و بلوچستان با مساحت چهار هزا رو ۳۰۰ هکتار با کاربری مسکونی  وگردشگری طراحی شده است.

وی ادامه داد: این شهر با موقعیت خاص و منحصر بفرد دسترسی به خلیج و آب های آزاد،سیستم ریل و هوایی می تواند الگویی برای کشور باشد.

در ادامه حسین پیشوا عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور هم از تیس بعنوان شهر گردشگری و مدرن مسکونی یاد کرد و گفت: در شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید درسطح کشور ۲۱ شهر جدید که هرکدام در مراحل ساخت متفاوتی هستند در حال اجرا است.

وی جغرافیا و نقشه شهر جدید را به عنوان شهری مدرن در کنار دریا عنوان کرد وافزود:متوسط پیشرفت طرح های مسکن ملی در این شهر را ۴۸درصد است.

حسین پیشوا ادامه داد: هزار ۴۲۰ واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت و کارکرد این شهر در اولویت اول گردشگری ومسکونی است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.